Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Prawie wszystko dla wnętrza

Redakcja
Na targach zabrakło jednak czołowych, krajowych i zagranicznych, producentów sprzętu AGD. - Formuła targów to przeżytek - komentuje Agata Lepkowska, kierownik działu marketingu w fabryce "Polar". - Kiedyś, gdy towarów nie było w sklepach, na targi przyjeżdżało się, żeby zobaczyć, co tak naprawdę się produkuje. Teraz za te same pieniądze, które trzeba by wydać na opłacenie powierzchni wystawienniczej, bardziej się opłaca zakupić czas reklamowy w telewizji i dotrzeć z informacją o swoich produktach do 12,5 mln gospodarstw domowych albo urządzić konferencję połączoną z prezentacją swoich produktów na drugiej półkuli. Nie mówiąc już o tym, jakie możliwości dotarcia do konsumentów i kontrahentów daje Internet...

Targi DOMEXPO 2000

Z szeroką gamą artykułów konsumpcyjnych związanych z wyposażeniem domów można się było zapoznać podczas Targów Artykułów Gospodarstwa Domowego i Elektroniki Konsumpcyjnej DOMEXPO 2000, które odbyły się na terenach wystawowych Międzynarodowych Targów Poznańskich 19-22 września.
 Problem ten nie dotyczy jednak wyłącznie branży AGD ani targów organizowanych w naszym kraju. - Te same tendencje obserwuje się, co najmniej od kilku lat, za granicą - dodała Agata Łepkowska.

Ponad 300 wystawców

 Na targach DOMEXPO zaprezentowało się 324 wystawców, w tym 274 z kraju i 50 z zagranicy (ci ostatni przyjechali m.in. z Austrii, Belgii, Bułgarii, Chin, Czech, Danii, Tajwanu, Turcji i Włoch). Ekspozycja zajęła 8,3 tys. m kw. Uczestnicy targów mogli też brać udział w seminariach i konferencjach, poświęconych m.in. promocji i sprzedaży artykułów wyposażenia wnętrz, m.in. na rynkach zagranicznych.
 Szczególnie interesująco prezentowała się ekspozycja porcelany i szkła. Na targi zjechali czołowi ich producenci. Sporo zwiedzających zatrzymywało się przy stoiskach, na których wystawiali się producenci tkanin, m.in. zasłonowych i firankowych, a także obiciowych, obrusów, bielizny pościelowej i antyalergicznych kołder. Oblężone też były stoiska prezentujące świece i ozdoby choinkowe. Gospodynie domowe miały świetną okazję by zapoznać się z nowościami szerokiego asortymentu garnków, patelni i form do pieczenia w najbardziej wyszukanych kształtach. Oglądano żelazka oraz deski do prasowania.
 Natomiast wśród wystawców sprzętu AGD prym wiodła Myszkowska Fabryka Naczyń Emaliowanych Światowit S.A. ze swoją poczciwą, ale - jak nas zapewniono - udoskonaloną pralką "Frania" i kuchenkami gazowymi w różnych kolorach...
 Wystawcy zwracali uwagę na to, że tegoroczne targi przyciągnęły mniej zwiedzających niż w latach ubiegłych. Opinii tej zaprzeczyła Barbara Kałwińska z Centrum Prasowego MTP: - W tym roku targi Domexpo oraz odbywające się w tym samym czasie targi Reklama i Taropak zwiedziło ponad 29,4 tys. osób, a w roku ubiegłym, ponad 27 tys. osób.

Laury dla najlepszych

 Po raz kolejny rozstrzygnięto konkurs o Złoty Medal MTP. Tytułem tym nagradza się wyroby odznaczające się wysoką jakością, nowoczesnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi i technologicznymi, walorami ergonomicznymi, ekologicznymi, estetycznymi i użytkowymi. W konkursie biorą udział projekty zarówno polskich, jak i zagranicznych wystawców.
 Tym razem zatriumfował komplet szkła stołowego "Sawi" z Krośnieńskich Hut Szkła "Krosno" S.A.. Drugie miejsce zajął porcelitowy zestaw kawowo-obiadowy w fasonie "Atena" z dekoracją "Księżyc granatowy" na szkliwie Lazur z Fabryki Porcelitu "Tułowice S.A." z Tułowic. Na trzeciej pozycji uplasowały się sztućce "Cibulak original" z porcelanowymi rękojeściami z zakładów Toner S.A. z Czech. Na dalszych pozycjach znalazły się: roleta Deco Sol 100 proc. zaciemnienia z ALL PAC International B.V. z Holandii, okap nadkuchenny OK - 5ESA Bis z firmy WA z TiM "Ciarko" z Sanoka, system karniszy profesjonalnych KS SYSTEM z Forest Group z Holandii, świeca "Mozart" wyprodukowana w Zakładzie Pracy Chronionej P.P.H.U. "ADPAL" Adama Szczepaniaka w Koźminie Wielkopolskim oraz Behaton 8 cm kostka brukowa w technologii VAPOR wystawiona przez Rouwdach sp. z o.o. z Opalenicy.

Tekst i zdjęcia - ola

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski