Usprawnienie obsługi na przystankach ma się odbywać poprzez wydłużenie peronów przystankowych, umożliwiających wymianę pasażerów z dwóch tramwajów jednocześnie oraz wspólne przystanki tramwajowo-autobusowe. Dla tych ostatnich wyodrębniono na modernizowanej drodze specjalny pas. Zdaniem prezydenta Krakowa, dzięki przebudowie skrzyżowań: Dietla-Wielopole, Grzegórzecka-Blich oraz Grzegórzecka-św. Łazarza-Metalowców nastąpi racjonalizacja obsługi komunikacyjnej tego rejonu. Poprawie warunków i bezpieczeństwa jazdy ma sprzyjać także uruchomienie sygnalizacji świetlnej z priorytetem dla komunikacji zbiorowej, jak również nowy stan ulicy i torowiska. Modernizacja Grzegórzeckiej kosztowała blisko 10 mln złotych. Na sumę tę złożyło się m.in. wykonanie 10 tys. metrów kwadratowych nawierzchni ulicy, blisko 7 tys. m kw. chodników i peronów przystankowych, 300 m kw. zatok autobusowych, 220 m kw. zatok parkingowych oraz 5 sygnalizacji świetlnych.
Ul. Grzegórzecka po modernizacji
Zakończyła się modernizacja ulicy Grzegórzeckiej. Pełny ruch zostanie nią puszczony dzisiaj, w późnych godzinach popołudniowych. - Planując remont, przyjęliśmy strategię uprzywilejowania dla komunikacji zbiorowej - mówił wczoraj prezydent Krakowa Andrzej Gołaś, wizytujący tę inwestycję.
- Kraków potrzebuje przede wszystkim szybkich przelotowych ulic. Planujemy szereg inwestycji, które poprawią sytuację komunikacyjną miasta. W tym roku będzie to modernizacja ul. Lubomirskiego, w przyszłym m.in. budowa wiaduktu nad skrzyżowaniem al. Jana Pawła II i ul. Stella-Sawickiego oraz budowa mostu Zwierzynieckiego - zapowiadał prezydent Gołaś.
(KRM)