Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Producent piwa zrobił badania. Ponoć Polacy... "coraz częściej sięgają po alkohol odpowiedzialnie"

Arkadiusz Maciejowski
Arkadiusz Maciejowski
Większość, bo ponad 80% Polaków konsumuje alkohol rozsądnie i z umiarem – wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii społecznej „Trzeźwo myślę” na zlecenie Carlsberg Polska.
Większość, bo ponad 80% Polaków konsumuje alkohol rozsądnie i z umiarem – wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii społecznej „Trzeźwo myślę” na zlecenie Carlsberg Polska. Andrzej Banas / Polska Press
Większość, bo ponad 80% Polaków konsumuje alkohol rozsądnie i z umiarem. Potrafimy sięgać po alkohol odpowiedzialnie i mamy odwagę powiedzieć „nie” – wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii społecznej „Trzeźwo myślę” na zlecenie Carlsberg Polska.

Autorzy badania przekonują, że racjonalne podejście do alkoholu ma coraz większą grupę zwolenników. "Czy jesteśmy narodem, który potrafi korzystać z alkoholu w sposób odpowiedzialny? Większość z nas deklaruje, że zna swoje granice i umiar w piciu (71%), a jeśli spożywa alkohol, to w taki sposób i w takiej ilości, aby mieć kontrolę nad tym, co się dzieje (68%)" - czytamy w przesłanej nam informacji.

- Przyczyn możemy się doszukiwać przede wszystkim w tendencjach dotykających innych obszarów naszego życia. Obecnie panująca moda na zrównoważone życie motywuje nas do przywiązywania większej wagi także do tego, jak się bawimy czy relaksujemy. W dobie mediów społecznościowych niektórzy z nas czują się też niejako zmuszeni do dbania o to, jak wygląda nasz wizerunek w sieci. Chociażby dlatego podczas wspólnych imprez ze znajomymi bardziej staramy się zachować kontrolę nad naszym zachowaniem po alkoholu - wyjaśnia Magdalena Chorzewska, psycholog, ekspert kampanii "Trzeźwo myślę".

W informacji prasowej czytamy też, że "badanie potwierdza, że znacząca większość z nas, choć jeszcze niestety nie wszyscy, ma również wiedzę na temat tego, kto nie powinien spożywać nawet najmniejszej ilości alkoholu. Wymieniono kolejno – kobiety w ciąży (87%), matki karmiące (83%), osoby, które będą prowadzić samochód (80%), rodziców opiekujących się małymi dziećmi (74%) oraz osoby niepełnoletnie (72%)".

Jak wynika z badania „Trzeźwo myślę“, większość badanych dostrzega pozytywny trend i zgadza się ze stwierdzeniem, że coraz częściej w polskim społeczeństwie widać wyraźny brak przyzwolenia na prowadzenie pojazdów pod wpływem alkoholu (63%). Niestety, 21% respondentów przyznało, że zdarzyło im się choć raz prowadzić samochód po spożyciu alkoholu. 38% z nas było świadkami sytuacji, gdy ktoś po wypiciu alkoholu chciał usiąść za kierownicą.

ZOBACZ KONIECZNIE:

Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!

WIDEO: Poważny program - playlista 3 odcinków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Producent piwa zrobił badania. Ponoć Polacy... "coraz częściej sięgają po alkohol odpowiedzialnie" - Dziennik Polski

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski