Protesty w Dolinie Będkowskiej. Ludzie bronią jej, żeby nie została rozjechana przez szybką kolej [ZDJĘCIA] 9.03

Barbara Ciryt
Barbara Ciryt
Mieszkańcy kilku podkrakowskich gmin spotkali się w niedzielne popołudnie w Dolinie Będkowskiej, żeby wyrazić protest przeciwko planom budowy kolei dużych prędkości prowadzącej pod Warszawę do planowanego nowego portu w gminie Baranów.

WIDEO: Krótki wywiad

W Będkowicach zbierali podpisy pod wnioskami i uwagami, które w ramach konsultacji (trwających do 10 marca) zostaną przekazane do spółki Centralny Port Komunikacyjny. To ona ma realizować inwestycję budowy portu i nowych linii kolejowych, którymi pojadą pociągi z prędkością 250 km na godzinę.

Kraków. Wielkie protesty przeciwko linii kolejowej do Centra...

W Małopolsce warianty nowej linii kolejowej narysowano na terenie Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Gdyby doszło do budowy zostałaby zniszczona unikatowa przyroda. Ludzie w Będkowicach wyrazili kategoryczny sprzeciw.

Strach przed nową linią kolejową przez parki, dolinki, domy....

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Komentarze 55

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
LOS

Prawnie i sprawiedliwie zniszczyli Puszcze ,jak wynika dla celow prywatnych zyskow a teraz sie biora za doline ,taki mamy klimat !

G
Gość

Koniec komentarzy. Para uszła z kotła.

L
Liść

Ludzie nie odpuszczajcie bo to niewiarygodni

G
Gość
8 marca, 21:26, Gość:

Żaden z proponowanych wariantów linii KDP nie prowadzi przez Dolinę Będkowską. Więc po co to widowisko?

8 marca, 22:55, Gość:

Proponuję spojrzeć na mapę pokazująca warianty przebiegu tras kolejowych i dopiero później się wypowiadać.

9 marca, 07:59, Gość:

Proponuję włożyć okulary. Żaden z wariantów nie prowadzi przez Dolinę Będkowską. Ile razy trzeba to powtarzać?

9 marca, 15:39, Gość:

Wariant Zielony prowadzi przez Dolinę Będkowską. Zachęcam do zapoznania się z mapą prezentującą proponowane trasy.

Wariant zielony utworzono dla wariantowości. Liczy się tylko ten wariant, który jest na prezentacji.

i
ilo

Spokojnie ten cały port nie powstanie, PiSowi ie starczy czasu żeby wbic łopatę o skończeniu nawet mowy nie ma

i
ilo
9 marca, 11:11, anty jaskiniowiec:

Już jedni protestowali przeciwko lotnisku teraz drudzy przciwko kolei. Zamknąć się w jaskiniach i siedzieć cicho !!

Mam lepszy pomysł - zamurować cię w twojej:)

G
Gość
8 marca, 21:26, Gość:

Żaden z proponowanych wariantów linii KDP nie prowadzi przez Dolinę Będkowską. Więc po co to widowisko?

8 marca, 22:55, Gość:

Proponuję spojrzeć na mapę pokazująca warianty przebiegu tras kolejowych i dopiero później się wypowiadać.

9 marca, 07:59, Gość:

Proponuję włożyć okulary. Żaden z wariantów nie prowadzi przez Dolinę Będkowską. Ile razy trzeba to powtarzać?

Wariant Zielony prowadzi przez Dolinę Będkowską. Zachęcam do zapoznania się z mapą prezentującą proponowane trasy.

G
Gość
9 marca, 9:22, Gość:

CMK to dla Polski kręgosłup komunikacyjny. Kraków nie może być odcięty. Nie kłóćmy się, czy to jest potrzebne, tylko którędy ma przebiegać.

9 marca, 10:06, Gość:

Przecież już przebiega. Przez Tunel. I wystarczy.

9 marca, 10:54, Gość:

Prowizorka przez Tunel przeżyła już 2 katastrofy kolejowe na rozjeździe z CMK. Jeszcze mało?

9 marca, 13:17, Gość:

Poprawić rozjazd - taką mam koncepcję. Sądząc po tym jak się zabieraja do tej roboty będa inne rozjazdy i nowe katastrofy. Więc argument przeciw Tunelowi dorównuje głupocie samego pomysłu z nowa linią.

Cała łącznica przez Tunel ma 100/110 km/godz. To o wiele za mało, aby osiągnąć korzyści z krótkiej jazdy przez CMK.

G
Gość
9 marca, 8:42, Tom:

Realny jest tylko wariant trasy przez Zabierzów, Brzezinke, Szklary i Czubrowice. Te miejscowości mogą wiele zyskać - kolej to cywilizacja.

9 marca, 9:05, Gość:

Zyskaja jak pociag sie tam nie zatrzyma?

9 marca, 09:14, Jan:

Nie zatrzyma się KDP, ale po tych samych torach mogą też jeździć pociągi regionalne. Trzeba tylko zrobić przystanki.

9 marca, 09:45, Gość:

Nie. Jeśli puścisz regionalne to odbije się na szybkości przelotowych. Na tym to właśnie polega, żeby nic nieblokowało szybkich torów.

9 marca, 09:55, Gość:

KDP to nie metro. Na odcinku Kraków-Olkusz niejeden pociąg regionalny/lokalny przejedzie pomiędzy kursami KDP!

Wątpliwe. Przy jednym na godzinę to już nie ma sensu.

G
Gość
9 marca, 9:22, Gość:

CMK to dla Polski kręgosłup komunikacyjny. Kraków nie może być odcięty. Nie kłóćmy się, czy to jest potrzebne, tylko którędy ma przebiegać.

9 marca, 10:06, Gość:

Przecież już przebiega. Przez Tunel. I wystarczy.

9 marca, 10:52, Gość:

Precz z linią przez Tunel.

Bo jest? Fajnie. Następny pomysł to zmiana koryta Wisły. Przekopać przez Jurę i prosto do Łodzi bo ona nie ma Wisły.

G
Gość
9 marca, 9:22, Gość:

CMK to dla Polski kręgosłup komunikacyjny. Kraków nie może być odcięty. Nie kłóćmy się, czy to jest potrzebne, tylko którędy ma przebiegać.

9 marca, 10:06, Gość:

Przecież już przebiega. Przez Tunel. I wystarczy.

9 marca, 10:54, Gość:

Prowizorka przez Tunel przeżyła już 2 katastrofy kolejowe na rozjeździe z CMK. Jeszcze mało?

Poprawić rozjazd - taką mam koncepcję. Sądząc po tym jak się zabieraja do tej roboty będa inne rozjazdy i nowe katastrofy. Więc argument przeciw Tunelowi dorównuje głupocie samego pomysłu z nowa linią.

G
Gość
9 marca, 10:14, Gość:

Nowa linia kolejowa z pewnością ominie Dolinę Będkowską! Gazeciarze tak sobie tu piszą farmazony dla wywołania zainteresowania - nic więcej!

9 marca, 10:30, Gość:

Ale dolinę Szklarki już przetnie, nie mówiąc o zeszpeceniu malowniczego krajobrazu w rejonie Racławic, Żar czy Paczoltowic.

Precz z koleją przez Jurę i Dolinki Krakowskie !

Precz z CPK !

Wystarczy rozbudowa Okęcia, Balic i Modlina.

9 marca, 10:39, Gość:

A my chcemy paść nasze krówki w naszych dolinkach!

9 marca, 11:06, Gość:

Krowa to towar deficytowy. Małe dzieci już nie wiedzą co to jest.

Właśnie trzeba chronić takie rzeczy wydawałoby się archaiczne przed zapomnieniem i przed cywilizacją nie ma w tym nic głupiego i wstydliwego.

Do ludzi starej daty to jeszcze nie dochodzi. Dla nich nadal zabudowa=lepiej. Nowe pokolenia będą walczyć o przyrodę.

f
fanka Króla K.W.

Wzorem niech będzie Król Kazimierz Wielki a nie wóz Drzymały.

Zyskiem niech będą nam straty.

G
Gość
9 marca, 11:18, Krakauer:

Mądrzy ludzie i tak będą latać przez Monachium lub Frankfurt. Inna cywilizacja i linie lotnicze znacznie lepsze, gdyż LUFTHANSA to nie LOT. Standard i kultura podróży zupełnie inna. Nie mówiąc już o śniadaniu u w restauracji Dalmayera na lotnisku w Monachium.

Witamy przybysza z "innej cywilizacji".

Podpisano: Plebs

K
Krakauer

Mądrzy ludzie i tak będą latać przez Monachium lub Frankfurt. Inna cywilizacja i linie lotnicze znacznie lepsze, gdyż LUFTHANSA to nie LOT. Standard i kultura podróży zupełnie inna. Nie mówiąc już o śniadaniu u w restauracji Dalmayera na lotnisku w Monachium.

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie