Przeczytaj co czeka ciebie i twoje auto

Redakcja
Fot. Jacek Jurecki
Fot. Jacek Jurecki
Każda, nawet najmniejsza kolizja na drodze jest dla kierowców wielkim stresem. Cała procedura, jak spisanie umowy, czy wezwanie policji i pomocy drogowej nie należy do przyjemności. Jednak, kiedy się zdarzy nieszczęśliwy wypadek, nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem.

Fot. Jacek Jurecki

Stłuczka na drodze?

Poniżej kilka rad, co zrobić, gdy uczestniczymy w kolizji, oraz opis co dzieje się z naszym autem po stłuczce.

Umowa czy Policja?

Po kolizji drogowej mamy dwie możliwości drogi. Pierwsza z nich to wezwanie policji w miejsce zdarzenia, która ustali winowajcę kolizji. Jeśli obie strony chcą polubownie dojść do porozumienia, wówczas koniecznie trzeba spisać umowę.

Oświadczenie zdarzenia powinno zawierać dane sprawcy, nazwę Towarzystwa Ubezpieczeniowego i numer ważnej polisy. Umowa musi być podpisana przez obie strony: sprawcę i poszkodowanego.

Gdy potrzebna jest fachowa pomoc...

Niektóre wypadki mogą uszkodzić samochód do tego stopnia, że kontynuacja jazdy nim nie jest możliwa i trzeba wezwać fachową pomoc.

Gdy potrzebne jest holowanie pojazdu można wezwać Pomoc Drogową. Właściciel pojazdu może skorzystać także z pomocy drogowej Towarzystwa Ubezpieczeniowego (kontakt na polisie), lub wezwać holownika z serwisu - telefon podany jest w książce serwisowej.

Samochód może być holowany autoryzowanych serwisów na parking czynny zazwyczaj 24 godziny na dobę. Po każdej kolizji klient powinien powiadomić telefonicznie dział blacharsko-lakierniczy.

Kontakt ten jest niezbędny, aby określić procedury, które należy dokonać w celu naprawy blacharsko - lakierniczej, czyli procedury zgłoszenia szkody, zakresu i terminu naprawy. - wyjaśnia Andrzej Pomykacz, Kierownik Działu Blacharsko- Lakierniczego śląskiego Auto-Boss.

Proces likwidacji szkód

* Krok 1. Czas trwania naprawy blacharsko-lakierniczej zależy od stopnia uszkodzenia samochodu i zakresu naprawy. Podczas przekazania samochodu do serwisu wystawiane jest zlecenie naprawy oraz przyjęcie niezbędnych dokumentów od klienta (protokołu oględzin, upoważnienia do odbioru odszkodowania).

Po przyjęciu dokumentów od poszkodowanego następuje odbiór samochodu, który polega na wstępnym porównaniu uszkodzeń z protokołu oględzin, spisaniu uszkodzeń nie związanych ze szkodą. Spisywany jest także przebieg, stan paliwa i rzeczy pozostawione w samochodzie przez klienta.

* Krok 2. Samochód wraz z dokumentami trafia na dział blacharski. Po umyciu samochodu i rozbiórce uszkodzonych elementów jest sprawdzany z zakresem naprawy i protokołem oględzin sporządzonym przez Firmę Ubezpieczeniową. W przypadku rozbieżności zostają powołane dodatkowe oględziny.

Po tych czynnościach zostają zamówione części zamienne.

* Krok 3. Pracownik blacharni po pobraniu z magazynu wszystkich części niezbędnych do wykonania naprawy przystępuje do pracy. Po ich zakończeniu następują oględziny międzyfazowe pod względem poprawności wykonanej naprawy.

* Krok 4. Samochód trafia na dział lakierniczy gdzie są lakierowane uszkodzone elementy zgodnie z protokołem oględzin.

* Krok 5. Po naprawie lakierniczej samochód trafia na dział blacharski w celu dozbrojenia wymienionych elementów i całkowitego zakończenia naprawy.
Po umyciu samochodu następuje kontrola ostateczna dokonywana przez mistrza, która polega na sprawdzeniu jakości naprawy blacharsko- lakierniczej, czystości samochodu i poprawności działania kontrolek i świateł.

* Krok 6. Po dokładnym sprawdzeniu samochodu dodatkowo przez doradcę blacharsko-lakierniczego następuje poinformowanie klienta o możliwości odbioru samochodu. Po przybyciu właściciela pojazdu zostaje wyjaśniony zakres naprawy, otrzymuje on kopię faktury i certyfikat 3-letniej gwarancji na wykonaną naprawę.

* Krok 7. O stłuczce zapominamy i cieszymy się sprawnym samochodem!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie