Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przedsiębiorstwo czy zielarnia

JAR
Prawie połowa Polaków cierpi na nadwagę bądź otyłość; jedna piąta przynajmniej raz w życiu odchudzała się. Podejmując walkę z kilogramami, sięgamy po cudowne diety, herbatki odchudzające, wierząc w zapewnienia producenta o utracie wagi. Bardzo często jednak okazują się one niezgodne z prawdą.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał właśnie, że Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe Eldex-Medical Import-Export, zachęcające do zakupu suplementów diety, w tym preparatów wspomagających odchudzanie, które bazują na recepturach opracowanych przez ojca Klimuszko, wprowadzała konsumentów w błąd reklamą, zapewniającą: "Chudniesz w zgodzie z naturą, bez żadnych skutków ubocznych, ani efektu jo-jo".
- Sugerując się tym hasłem reklamowym, konsument mógł odnieść wrażenie, że spożywanie reklamowanych produktów prowadzi do istotnego spadku masy ciała oraz uchroni przed ponownym przytyciem. Zgodnie z opinią Instytutu Żywności i Żywienia, którą uzyskał nasz urząd, właściwości poszczególnych składników środków odchudzających nie oznaczają, że takie samo działanie będzie miał produkt gotowy. Natomiast deklarowane działanie suplementów diety powinno być potwierdzone specjalistycznymi badaniami - informuje rzecznik UOKiK Małgorzata Cieloch.
Ponadto urząd zakwestionował określenia sugerujące konsumentom, że kupują oni produkty bezpośrednio w Zielarni Ojca Klimuszko, składając zamówienia na adres: Zielarnia Ojca Klimuszko. Reklamy nie zawierały informacji o rzeczywiście sprzedającym te preparaty przedsiębiorcy. Produkty tego typu kupowane są najczęściej przez osoby chore i starsze, które mają większe zaufanie do medycyny naturalnej oraz do osób duchownych, a w tym przypadku zostały wprowadzone w błąd. Zastrzeżenia wzbudziło także nieinformowanie w publikowanych reklamach oraz na stronie internetowej o: firmie, całkowitym koszcie zamówienia, terminie i sposobie dostawy, zasadach składania reklamacji oraz o prawie odstąpienia od umowy w terminie 10 dni. Takie dane bowiem powinny znaleźć się w formularzach każdego przedsiębiorcy, który sprzedaje towary na odległość. Konsument powinien zostać poinformowany o nich najpóźniej w chwili złożenia mu propozycji zawarcia umowy, czyli w momencie zapoznawania się z reklamą zawierającą formularz zamówienia.
(JAR)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski