Przejrzysty powiat

E
Niedawno urząd otrzymał certyfikat potwierdzający, że wszystkie procedury pod względem formalnym zostały wdrożone. Czy jednak udało się także zmienić mentalność wszystkich urzędników, ich podejście do obowiązków, a przede wszystkim do petentów? Odpowiedzialny za realizację tego projektu sekretarz powiatu Adam Wójcik uważa, że w dużej mierze tak. - Nasi klienci - bo tak nazywamy osoby przychodzące załatwiać sprawy w starostwie - są coraz bardziej zadowoleni z usług świadczonych przez nas. Najczęściej spotykamy się z pochlebnymi opiniami na temat funkcjonowania Wydziałów Komunikacji i Organizacyjnego, a ostatnio - Wydziału Architektury. Oczywiście są jeszcze komórki, gdzie nie można przełamać pewnych barier, dzielących urzędnika od petenta, ale jestem przekonany, że i w nich pracownicy zmienią zasady postrzegania interesantów. Urzędowymi instrukcjami da się jedynie częściowo zmienić zachowanie pracownika. Jednak nie chodzi o nakazy, ale o przekonanie niektórych, że przecież mają służyć mieszkańcom.

Starostwo z certyfikatem

Poprawa wizerunku urzędu, usprawnienie obsługi mieszkańców, utworzenie punktu informacyjnego, opracowanie kodeksu postępowania pracowników - to niektóre założenia programu "Przejrzysta Polska", do którego Starostwo Powiatowe w Krakowie przystąpiło ponad rok temu.

Właśnie w tym celu organizowano różne szkolenia dla pracowników, opracowano kodeks postępowania urzędników, a także zasady konkursów, mające na celu wybór najlepszego kandydata na pracownika starostwa. - Zrobiony został pierwszy duży krok, który procentuje dobrymi ocenami, wystawianymi przez mieszkańców powiatu - dodaje sekretarz.
Adam Wójcik podkreśla też, że w starostwie zmienił się sposób informowania interesantów. Zamiast dziennika podawczego w jednym z pokoi na parterze, na środku korytarza powstał punkt obsługi klientów. Nie biegają oni po piętrach w poszukiwaniu informacji, ale dowiadują się wszystkiego od razu, przy wejściu.
Poprzedni starosta Jacek Krupa jeszcze przed przystąpieniem do "Przejrzystej Polski" zniósł tzw. dzień wewnętrzny - jak stwierdził, urząd nie może zamykać się przed ludźmi i zasłaniać załatwianiem spraw biurowych, a przychodzący do niego mają być obsługiwani w godzinach urzędowania.
- Praca nadpoprawieniem standardów obsługi mieszkańców, przejrzystości pracy urzędu iwalki zkorupcją jest procesem nieustającym icertyfikat nie został zdobyty raz nazawsze. Nie możemy powiedzieć, że dzisiaj wprowadziliśmy pewne zasady, ajutro możemy o____tym zapomnieć. Ciągle podnosimy jakość funkcjonowania urzędu - zapewnia starosta Elżbieta Burtan.
(E)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3