Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przejrzysty powiat

E
Niedawno urząd otrzymał certyfikat potwierdzający, że wszystkie procedury pod względem formalnym zostały wdrożone. Czy jednak udało się także zmienić mentalność wszystkich urzędników, ich podejście do obowiązków, a przede wszystkim do petentów? Odpowiedzialny za realizację tego projektu sekretarz powiatu Adam Wójcik uważa, że w dużej mierze tak. - Nasi klienci - bo tak nazywamy osoby przychodzące załatwiać sprawy w starostwie - są coraz bardziej zadowoleni z usług świadczonych przez nas. Najczęściej spotykamy się z pochlebnymi opiniami na temat funkcjonowania Wydziałów Komunikacji i Organizacyjnego, a ostatnio - Wydziału Architektury. Oczywiście są jeszcze komórki, gdzie nie można przełamać pewnych barier, dzielących urzędnika od petenta, ale jestem przekonany, że i w nich pracownicy zmienią zasady postrzegania interesantów. Urzędowymi instrukcjami da się jedynie częściowo zmienić zachowanie pracownika. Jednak nie chodzi o nakazy, ale o przekonanie niektórych, że przecież mają służyć mieszkańcom.

Starostwo z certyfikatem

Poprawa wizerunku urzędu, usprawnienie obsługi mieszkańców, utworzenie punktu informacyjnego, opracowanie kodeksu postępowania pracowników - to niektóre założenia programu "Przejrzysta Polska", do którego Starostwo Powiatowe w Krakowie przystąpiło ponad rok temu.

Właśnie w tym celu organizowano różne szkolenia dla pracowników, opracowano kodeks postępowania urzędników, a także zasady konkursów, mające na celu wybór najlepszego kandydata na pracownika starostwa. - Zrobiony został pierwszy duży krok, który procentuje dobrymi ocenami, wystawianymi przez mieszkańców powiatu - dodaje sekretarz.
Adam Wójcik podkreśla też, że w starostwie zmienił się sposób informowania interesantów. Zamiast dziennika podawczego w jednym z pokoi na parterze, na środku korytarza powstał punkt obsługi klientów. Nie biegają oni po piętrach w poszukiwaniu informacji, ale dowiadują się wszystkiego od razu, przy wejściu.
Poprzedni starosta Jacek Krupa jeszcze przed przystąpieniem do "Przejrzystej Polski" zniósł tzw. dzień wewnętrzny - jak stwierdził, urząd nie może zamykać się przed ludźmi i zasłaniać załatwianiem spraw biurowych, a przychodzący do niego mają być obsługiwani w godzinach urzędowania.
- Praca nadpoprawieniem standardów obsługi mieszkańców, przejrzystości pracy urzędu iwalki zkorupcją jest procesem nieustającym icertyfikat nie został zdobyty raz nazawsze. Nie możemy powiedzieć, że dzisiaj wprowadziliśmy pewne zasady, ajutro możemy o____tym zapomnieć. Ciągle podnosimy jakość funkcjonowania urzędu - zapewnia starosta Elżbieta Burtan.
(E)

od 7 lat
Wideo

Pensja minimalna 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski