Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przepełniony autobus 304. Wieliczka potrzebuje nowego transportu

Jolanta Białek
Jolanta Białek
Mieszkańcy mają dość tłoku. Chcą autobusów przegubowych
Mieszkańcy mają dość tłoku. Chcą autobusów przegubowych Andrzej Wiśniewski
Mieszkańcy po raz kolejny apelują o przegubowe autobusy na obleganej linii 304. Wielicki magistrat zamierza wnioskować o uruchomienie nowego połączenia MPK. Kraków zapewnia, że korzystne dla pasażerów zmiany mogą wejść w życie, ale najwcześniej we wrześniu br.

Zbieranie podpisów pod petycją o „puszczenie” przegubowych autobusów na linię 304, kursującą z Wieliczki do centrum Krakowa, zainicjował fanpage Wielicka Informacja Komunikacyjna. „Mieszkańcy bardzo potrzebują większego taboru” - piszą do redakcji „Dziennika Polskiego” organizatorzy akcji. Rozpoczęto ją 23 marca. Do środowego popołudnia petycję poparło już blisko 150 osób.

Argumentów za pojazdami przegubowymi nie brakuje. „Linia 304 (…) jest jedną z głównych linii dojazdowych z Wieliczki oraz z południowej części Krakowa do węzła przy Dworcu Głównym. Mimo wysokiej częstotliwości kursowania autobus jeździ przepełniony, zwłaszcza w godzinach szczytu, co nie sprzyja wygodzie pasażerów.

Sytuację pogarsza zmniejszenie częstotliwości przejazdów pociągów SKA1 (Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, powodem dużych ograniczeń kursów pociągów jest przebudowa linii kolejowej pomiędzy Krakowem Głównym i Bieżanowem - red.).

Mieszkańcy wybierają linię 304 jako podstawowy środek komunikacji, na całej długości trasy jadąc w ogromnym ścisku. Dodatkowo autobusem tym podróżuje wiele turystów do Kopalni Soli. Tłok z pewnością nie pozostawi pozytywnego wrażenia o linii 304” - czytamy w petycji, która w najbliższych tygodniach ma trafić do Urzędu Miasta w Wieliczce.

Burmistrz Artur Kozioł mówi, że „Wieliczka pilnie potrzebuje nowego transportu”, a apel mieszkańców o autobusy przegubowe jest w pełni zasadny.

- Mamy jednak nieco inny pomysł na rozwiązanie problemu. To pozostawienie „304” w obecnym kształcie i uruchomienie jeszcze jednej linii MPK z Wieliczki do centrum Krakowa, obsługiwanej właśnie przez autobusy przegubowe. Potrzebę „otwarcia” nowego połączenia sygnalizowaliśmy Krakowowi już w ubiegłym roku, teraz nadszedł czas na konkrety. Będę rozmawiał o tym z prezydentem Krakowa podczas spotkania w sprawie komunikacji, zaplanowanego na początek kwietnia - powiedział nam burmistrz Wieliczki.

Projekt zakłada, że nowa linia MPK jeździłaby podobną, albo nawet tą samą trasą co „304”, ale w Wieliczce kończyłaby kurs na plcu przy stacji PKP „Wieliczka Rynek Kopalnia” (a nie jak wszystkie „wielickie” autobusy MPK na pętli na os. Wincentego Pola, gdzie jak przekonywał zawsze Kraków - jest za ciasno dla „przegubowców”). Projektowana linia powinna być zwykła (a nie przyśpieszona jak „304”).

Krakowski Zarząd Transportu Publicznego twierdzi, że uruchomienie nowej linii MPK lub przegubowe „304” to projekty możliwe do realizacji. - Ale trzeba poczekać z tym do września. Teraz nie mamy wolnego taboru, bo autobusy muszą obsługiwać komunikację zastępczą w Bronowicach, a za chwilę także w Łagiewnikach - mówi Bartosz Piłat, rzecznik ZTP.

Masz konto na Facebooku? Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami z powiatu wielickiego? Dołącz do specjalnej grupy! Co słychać w powiecie wielickim

POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:

WIDEO: Krótki wywiad: Otwieram flipery, dlatego że kocham te maszyny i mam nostalgię

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski