Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Radcom i adwokatom nie podoba się sieć telefoniczna w roli... prawnika

Marcin Banasik
Marcin Banasik
archiwum
Kontrowersje. Radcowie prawni twierdzą, że sieć Plus, oferując swoim klientom telefoniczne porady prawne, prowadzi nieuczciwą konkurencję. Skarga w tej sprawie trafiła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Według oferty opłata za usługę wynosi 11,90 zł miesięcznie (14,64 zł z VAT). Klient może za to skorzystać telefonicznie z jednej porady prawnej w miesiącu, bez limitu połączeń w ramach jednej sprawy. Ponadto „Usługa prawnik” oferuje opracowanie jednego dokumentu raz na pół roku, np. pisma procesowego do wartości przedmiotu 150 tys. zł.

- Nasze usługi są odpowiedzią na zapotrzebowanie społeczeństwa i w dodatku dostępne za rozsądną cenę, a __przede wszystkim dla tzw. każdej kieszeni - twierdzi Arkadiusz Majewski z Plusa.

Taka usługa nie spodobała się Krajowej Radzie Radców Prawnych. Zdaniem KRRP reklama usługi wprowadza klientów w błąd, m.in. w ten sposób, że nie informuje, iż usługa jest kierowana tylko do przedsiębiorców.

„W reklamie jest sformułowanie, że »doświadczeni Radcy Prawni i Adwokaci doradzą w sprawach prywatnych i Twojej Firmy«, podczas gdy w regulaminie usługi jest wyraźnie napisane, że »usługa jest świadczona dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą« - czytamy w skardze radców.

Arkadiusz Majewski z Plusa odpowiada, że nie zgadza się z treścią zarzutów KRRP.

- Uważamy, że nie naruszamy żadnych przepisów prawa. Jesteśmy gotowi do dyskusji i wymiany argumentów na ten temat. Obecnie jednak można odnieść wrażenie, że jedynym celem KRRP w tej sprawie jest chęć ograniczenia konkurencji, a nie troska o dobro konsumentów. Usługi są bowiem dostępne w ofercie dla biznesu - mówi przedstawiciel sieci Plus.

Skarga KRRP dotarła już do UOKiK. - Analizujemy przedstawione w __niej informacje - mówi Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK.

W sprawę zaangażowała się wcześniej również Naczelna Rada Adwokacka.

NRA zwróciła uwagę, że reklama wprowadza w błąd i nie tylko narusza interesy adwokatów, ale przede wszystkim godzi w interesy klientów sieci Plus.

- Niejasne są zasady, kto świadczy usługę prawną i kto ponosi za nią odpowiedzialność. Co więcej, NRA nie może zaakceptować praktyki, w której rozmowy klienta z adwokatem są nagrywane, gdyż godzi to w istotę tajemnicy adwokackiej, która chroni informacje uzyskane od __klienta - mówi Joanna Sędek z biura prasowego NRA.

NRA wyraziła sprzeciw co do posługiwania się w reklamach prawnie chronionego tytułu „adwokat”.

Na razie jednak adwokatura zawiesiła działania wobec operatora telefonii komórkowej do momentu oficjalnego powołania nowych władz Naczelnej Rady Adwokackiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski