Radziemice. Będą objazdy przez Kowary i Przemęczany. Warto...

Radziemice. Będą objazdy przez Kowary i Przemęczany. Warto je przetrwać, by jeździć nowym mostem

Ewa Tyrpa

Gazeta Krakowska

Aktualizacja:

Gazeta Krakowska

Most jest w fatalnym stanie i zagraża bezpieczeństwu

Most jest w fatalnym stanie i zagraża bezpieczeństwu ©Ewa Tyrpa

Most jest w fatalnym stanie i zagraża bezpieczeństwu

Most jest w fatalnym stanie i zagraża bezpieczeństwu ©Ewa Tyrpa

Wczoraj został zamknięty most w ciągu drogi powiatowej nad potokiem Ścieklec w Radziemicach (Proszowickie). Most zostanie rozebrany, a w jego miejscu stanie nowy. Inwestycja potrwa do końca października.

- Most jest mocno zniszczony i konieczna jest budowa nowego. Jednak to kosztowna inwestycja, a do tej pory nie mieliśmy na nią pieniędzy. Dzięki dofinansowaniu z funduszy Ministerstwa Infrastruktury teraz możemy poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu – podkreśla Grzegorz Pióro, starosta proszowicki.


Budowa nowego obiektu zajmie wykonawcy ponad trzy i pół miesiąca. – To ważny szlak w lokalnym ruchu, a most jest w fatalnym stanie i wąski. Zagraża bezpieczeństwu ludzi. W pobliżu nie ma przejścia dla pieszych, do tego dochodzi zakręt, więc widoczność jest ograniczona. Było tam kilka kolizji – mówi Marek Słowiński, wójt gminy Radziemice, która do budowy nowego mostu dołoży około jedną czwartą kosztów.

Z Ministerstwa Infrastruktury powiat proszowicki otrzymał ponad pięćdziesięcioprocentową dotację. Budowa będzie kosztowała prawie 1,33 milionów złotych. Powiat proszowicki i gmina Radziemice wydadzą na nią ze swoich budżetów jednakową kwotę – po około 300 tys. zł.

Niektórzy kierowcy denerwują się z powodu zamknięcia mostu i utrudnień. Objazdy poprowadzonoprzez Kowary i Przemęczany.

Samorządowcy zaznaczają, że dobre połączenia drogowe znacząco wpływają na rozwój gospodarczy regionu, a na drodze wiodącej przez Radziemice rośnie ruch kołowy.

Są przekonani, że po zakończeniu prac i oddaniu mostu osoby dziś narzekające będą zadowolone, tak z komfortu jazdy, jak i poprawionego stanu bezpieczeństwa drogowego oraz możliwości przejazdu samochodów o większym tonażu.

Przypomnijmy: ze względu na fatalny stan techniczny mostu wprowadzono na nim ograniczenia tonażu. - Teraz mogą tędy jeździć samochody do 15 ton. Po zbudowaniu nowego mostu ograniczeń już nie będzie – informuje Janina Krzek, kierowniczka Zarządu Dróg Powiatowych w Proszowicach.

Starego mostu nie opłaca sie naprawiać. Zostanie zburzony. Wczoraj rozpoczęto prace rozbiórkowe.

Na nowym moście powstanie jezdnia o szerokości sześciu metrów, ograniczona kamiennymi krawężnikami. Będzie też bezpieczne przejście dla pieszych: chodnik szeroki na trzy metry. Po obu stronach zostaną zamontowane barieroporęcze.

Przewidziano też wzmocnienie dna potoku oraz skarp poprzez wyłożenie ich betonowymi ażurowymi prefabrykatami.

- Droga z mostem w Radziemicach zostanie włączona do szlaków rowerowych i stanowić będzie jedną z tras dla rowerzystów – informuje starosta Grzegorz Pióro.

ZOBACZ KONIECZNIE:






Komentarze (2)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Piesi

Pieszy (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

A jakie jest rozwiązanie dla pieszych? Czyżby "piesze objazdy" przez Kowary lub Przemęczany? Czy powstanie jakaś kładka? Bo np. nie widzę starszych osób idących w niedzielę do kościoła przez Kowary :)


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Busa

Marek (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

A busa podstawie i będziecie jeździć busem

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Polecamy

NAUCZYCIEL ROKU | Wielki finał wojewódzki

NAUCZYCIEL ROKU | Wielki finał wojewódzki

Krakowskie restauracje wyróżnione w czerwonym Przewodniku Michelin

Krakowskie restauracje wyróżnione w czerwonym Przewodniku Michelin

SPORTOWIEC MAŁOPOLSKI 2018 | Wybieramy najlepszych i najpopularniejszych sportowców

SPORTOWIEC MAŁOPOLSKI 2018 | Wybieramy najlepszych i najpopularniejszych sportowców

Bezdymna rewolucja - czy Polska wykorzysta tę szansę?

Bezdymna rewolucja - czy Polska wykorzysta tę szansę?