Ranking liceów i techników: powód do dumy albo do wstydu

Ranking liceów i techników: powód do dumy albo do wstydu

TAMARA MARCZEWSKA

Dziennik Polski 24

Dziennik Polski 24

Uczniowie LO Pijarów (od góry, od lewej): Wiktor Bąk, Ola Szafraniec, Kuba Znamiec, Sebastian Kozak, Anna Ojczenasz, Agata Grela FOT. ANDRZEJ BANAŚ

Uczniowie LO Pijarów (od góry, od lewej): Wiktor Bąk, Ola Szafraniec, Kuba Znamiec, Sebastian Kozak, Anna Ojczenasz, Agata Grela FOT. ANDRZEJ BANAŚ

Dane rządowego Instytutu Badań Edukacyjnych są alarmujące. Z 50 krakowskich liceów aż 33 mają ujemny wskaźnik edukacyjnej wartości dodanej. Oznacza to, że poziom wiedzy i umiejętności uczniów spadł w ciągu trzech lat po opuszczeniu gimnazjum.
Uczniowie LO Pijarów (od góry, od lewej): Wiktor Bąk, Ola Szafraniec, Kuba Znamiec, Sebastian Kozak, Anna Ojczenasz, Agata Grela FOT. ANDRZEJ BANAŚ

Uczniowie LO Pijarów (od góry, od lewej): Wiktor Bąk, Ola Szafraniec, Kuba Znamiec, Sebastian Kozak, Anna Ojczenasz, Agata Grela FOT. ANDRZEJ BANAŚ

Uczniowie LO Pijarów (od góry, od lewej): Wiktor Bąk, Ola Szafraniec, Kuba Znamiec, Sebastian Kozak, Anna Ojczenasz, Agata Grela FOT. ANDRZEJ BANAŚ

EDUKACJA/KRAKÓW. Największe postępy w nauce robią uczniowie Liceum Zakonu Pijarów i Technikum Łączności, ale ponad połowa samorządowych szkół notuje słabe efekty nauczania

Są jednak w Krakowie szkoły, które plasują się w czołówce najlepszych w Polsce.
- Szkoła nauczycielem stoi - mówi Antoni Borgosz, dyrektor Technikum Łączności, którego wychowankowie maturę z matematyki zdali nalepiej w Polsce. - Jeśli nauczyciel jest dobrze przygotowany, a w uczniu widzi kogoś, komu można pomóc, to wyniki muszą być dobre. Reszta to kwestia systematycznej pracy.


Ojciec Edward Kryściak, dyrektor Liceum Ogólnokształcącego Zakonu Pijarów podkreśla, że szkoła stawia na zindywidualizowaną pracę z uczniem i dobry kontakt z rodzicami. - Zaczynamy od zrobienia "diagnozy na start". Analiza testu gimnazjalnego jest tu ważna, ale nie każdy w warunkach stresu dobrze sobie radzi. Dlatego mamy też diagnozę własną, która bardziej nas interesuje. Robimy te badania co roku, a ich wynik jest też wskazaniem dla rodziców, co można poprawić. Przykładamy dużą wagę do kontaktów szkoły z domem - podkreśla dyrektor.


W słabych szkołach nie brakuje otwartego serca, ale dyrektorom łatwiej szukać przyczyn złych wyników poza murami placówek. - Młodzi piłkarze po 16 godzinach tygodniowo treningu w szkole i dodatkowych zajęciach w klubach często nie mają już siły i ochoty na naukę - wyjaśnia Michał Królikowski, dyrektor Niepublicznego Liceum Ogólnokształcącego Szkoły Sportowej Piłki Nożnej w Krakowie.


- Niezadowalające wyniki EWD biorą się stąd, że ok. 25 proc. uczniów naszej szkoły to osoby z dysleksją i dysgrafią - tłumaczy Kinga Kloryga, dyrektor w XXVII LO.


krakow@dziennik.krakow.pl





Komentarze (33)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Tak, tak

... (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

Biedni piłkarze nie mają siły się uczyć...

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Więcej rankingów a za naukę rodzice zapłacą prywatnym korepetytorom

Gadzior (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Ranking wszystkich szkół średnich to czysta fikcja bo nie pokazuje pracy nauczycieli. Wystarczy stawiać same jedynki a troskliwi rodzice zaraz wyślą swoje dzieci na płatne korepetycje. Czy zatem...rozwiń całość

Ranking wszystkich szkół średnich to czysta fikcja bo nie pokazuje pracy nauczycieli. Wystarczy stawiać same jedynki a troskliwi rodzice zaraz wyślą swoje dzieci na płatne korepetycje. Czy zatem wyniki pracy korepetytorów można przypisać jako efekt pracy nauczyciela? Nietrudno sprawdzić wśród znajomych, że im szkoła znajduje się wyżej w rankingu, tym więcej jej uczniów korzysta z płatnych korepetycji nauczycieli z konkurencyjnych szkół. Zasługą czyjej pracy są zatem umiejętności uczniów z danej szkoły? Nikt nie narzeka a rynek nieopodatkowanych dochodów z korepetycji kwitnie w najlepsze. Po co nauczyciel ma uczyć solidnie w szkole, kiedy godzina korepetycji kosztuje minimum jego dwukrotną stawkę i jeszcze nie trzeba od tego płacić żadnych podatków. Czy nauczyciel który z pracy klasowej stawia same jedynki czegokolwiek nauczył swoich uczniów? zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Man (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4

Nikt nie powie o technikum mechanicznym nr 30 na Podbrzeziu, który jest bez poziomu bo już się go nie dało wyznaczyć.Od tej szkoły z dala.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

alug (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Zamiast nauczać, beda nauczyciele teraz ewudować, czas rozliczać,etc...

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

belf (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Samorządowe szkoły?

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

załamana (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5

Dawnymi czasy wielu uczniów nie nadawało się do LO i do techników (tak przynajmniej uważano) i uczyli się w zasadniczych szkołach zawodowych,które obecnie nie istnieją, lub istnieją w znikomych...rozwiń całość

Dawnymi czasy wielu uczniów nie nadawało się do LO i do techników (tak przynajmniej uważano) i uczyli się w zasadniczych szkołach zawodowych,które obecnie nie istnieją, lub istnieją w znikomych ilościach.Od wielu lat nagle wszyscy nadają się do szkół średnich i na studia, co oczywiście nie jest prawdą,ale życie pokazuje co innego.Nie wierzę, żeby nagle wszyscy byli tacy zdolni i pracowici(jak pokazują wyniki wcale tak nie jest).Jestem wręcz pewna, że gdyby istniała możliwość podjęcia sensownej pracy, istniały dobre szkoły zawodowe,to wiele osób poszłoby do takich szkół i nie zawracało sobie głowy maturą i studiami. A ponieważ wszyscy idą do szkół średnich, a potem wiekszość na studia,poziom nauczania zostaje zaniżony, bo w przeciwnym razie wiele osób nie byłoby w stanie tych szkół ukończyć.Nie wierzę w dane statystyczne,ale fakt pozostaje faktem: jest coraz gorzej:( zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Biber (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4

Poziom nauczycieli jest coraz słabszy - totalny brak zaangażowania (oczywiście są również tacy z powołania). Trudno dziwić się że młodzież również coraz gorsza ( to wspaniała nowa podstawa...rozwiń całość

Poziom nauczycieli jest coraz słabszy - totalny brak zaangażowania (oczywiście są również tacy z powołania). Trudno dziwić się że młodzież również coraz gorsza ( to wspaniała nowa podstawa programowa i częste zmiany programów). W takiej szkole jak ZSŁ to sprawa zaangażowania nauczycieli , zainteresowań uczniów i wspaniałego Dyrektora , który jest wysokiej kultury człowiekiem. zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Biber (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Poziom nauczycieli jest coraz słabszy - totalny brak zaangażowania (oczywiście są również tacy z powołania). Trudno dziwić się że młodzież również coraz gorsza ( to wspaniała nowa podstawa...rozwiń całość

Poziom nauczycieli jest coraz słabszy - totalny brak zaangażowania (oczywiście są również tacy z powołania). Trudno dziwić się że młodzież również coraz gorsza ( to wspaniała nowa podstawa programowa i częste zmiany programów). W takiej szkole jak ZSŁ to sprawa zaangażowania nauczycieli , zainteresowań uczniów i wspaniałego Dyrektora , który jest wysokiej kultury człowiekiem. zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

NN (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Zgadzam się z tym rankingiem i potwierdzam, że technikum ekonomiczne nr 6 jest najgorszą szkołą w Krakowie. Wiem bo jestem maturzystą w tej szkole. Wg mnie nauczyciele tej szkoły nie przygotowują...rozwiń całość

Zgadzam się z tym rankingiem i potwierdzam, że technikum ekonomiczne nr 6 jest najgorszą szkołą w Krakowie. Wiem bo jestem maturzystą w tej szkole. Wg mnie nauczyciele tej szkoły nie przygotowują nas ani do matury, ani do egzaminu zawodowego lecz do zasranego życia jakie czeka nas po skończeniu szkoły i studii. Całe szczęście, że do matury i egzaminu zaw. można przygotować się samemu. Podsumowując szkoła im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Krakowie nie jest najgorszą szkołą, ponieważ po okresie matur, nam, uczniom tego technikum, pozostanie 1 lekcja, lekcja życia w ciężkiej przyszłości. Dlatego, ostatecznie, nie jest ważne jak szkoła przygotuje nas do matury, lecz jakich wartości nas nauczy...zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

C (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Jak już robicie tabele to przynajmniej ulice XXVII LO poprawnie wpiszcie

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Polecamy

Wideo