reklama

Reklamy nie przed dobranocką

OKZaktualizowano 
ZDROWIE. Audycje publicystyczne, filmy popularnonaukowe i programy dla dzieci nie będą poprzedzane reklamami środków farmaceutycznych.

Gdy zażyjesz białe tabletki, po kolacji u cioci nie dostaniesz zgagi, łykając żółte będziesz wyglądać wyraźniej, a po zielonych przestanie boleć cię głowa i znowu zaszalejesz z dziećmi na karuzeli. W reklamach telewizyjnych każdy lek jest skuteczny i niezbędny.
Konkurencja na rynku farmaceutycznym powoduje, że reklam przybywa. Jak informuje firma badawcza Expert Monitor, w telewizji publicznej i prywatnej w ostatnim półroczu wyemitowano ponad 12 tys. godzin reklamowych, z czego aż 10 proc. przeznaczono na promocję leków.
Ministerstwo Zdrowia chce, żeby reklamy były nadawane z zachowaniem 20-minutowej przerwy przed i po programach publicystycznych, filmach po-pularnonaukowych i audycjach dla dzieci. Spoty reklamowe mają zawierać dodatkowo ostrzeżenia, które będą dłuższe i lepiej widoczne dla odbiorcy. W ten sposób resort chce walczyć ze wzrostem spożycia leków wśród dzieci.
Dziecko jest doskonałym odbiorcą reklam. Rodzice często nie potrafią mu odmówić i ulegają namowom kupna tego czy innego soczku lub witamin, które smakują jak cukierki. - Sprzedaż wyrobów, na których opakowaniach widnieje np. buzia uśmiechniętego misia jest bardzo wysoka - przyznaje Karolina Mazur, farmaceutka z krakowskiej apteki.
Spośród wszystkich specyfików, jakie sprzedano w Polsce w zeszłym roku, 47 proc. wydano na receptę; były to głównie antybiotyki. Pozostałe leki to suplementy uzupełniające naszą codzienną dietę: środki odchudzające, wspomagające serce i układ krwionośny oraz środki uspokajające.
- Nie każdy wie, że witaminki, syropy czy herbatki oczyszczające przyjmowane w dużych ilościach mogą powodować wyniszczenie organizmu i poważne zatrucia - mówi Barbara Groszek, ordynator Oddziału Toksykologii i Chorób Środowiskowych w Szpitalu im. Rydygiera w Krakowie. Jest przeciwniczką reklamowania leków. - To nie są jogurty, tylko specyfiki, które wpływają na nasz organizm - podkreśla specjalistka.
W 2008 r. rynek apteczny w Polsce osiągnął wartość prawie 25 mld zł; to o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Jest więc o co walczyć. Zakaz reklamy leków w porze emisji programów, które oglądają dzieci, ma wejść w życie na przełomie lipca i sierpnia.
(OK)

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3