Wielka szkoda, bo polska załoga podczas całego rajdu zaprezentowała się z bardzo dobrej strony. Na większości oesów Kubica utrzymywał równe tempo, notując czasy w czołówce, a przy tym unikając poważniejszych przygód na trasie. Przed ostatnim, 19. odcinkiem były kierowca F1 zajmował siódmą lokatę, a do szóstego w klasyfikacji Thierry’ego Neuville’a (hyundai) tracił niewiele ponad 14 sekund.
Stało się jasne, że następnego dnia, podczas kończących rajd dwóch odcinków w Baranowie, Polak będzie się starał wyprzedzić Belga. Niestety, przebita opona pokrzyżowała te plany, a na dodatek oznaczała spadek na ósmą pozycję w „generalce”.
– Na naszej linii przejazdu był kamień i złapałem „kapcia”. To trochę rozczarowujące stracić jedną pozycję na ostatnim oesie, ale jechało mi się bardzo dobrze i mam coraz większe zaufanie do siebie. To był dla nas dobry weekend, tylko ostatni odcinek okazał się pechowy. Staraliśmy się obronić siódme miejsce, ale się nie udało. Jeżeli jednak utrzymamy takie tempo podczas kolejnego rajdu w Finlandii, będzie dobrze – podsumował Kubica.
Impreza przebiegała pod znakiem upalnej pogody i dominacji zespołu Volkswagena, którego załogi omal nie zajęły trzech czołowych miejsc. Od pierwszego odcinka specjalnego ton rywalizacji nadawał Sebastien Ogier, który wygrał 8 prób na mazurskich trasach i jego kolega z niemieckiego teamu Andreas Mikkelsen, najszybszy na dwóch oesach.
Na początku rajdu usiłował z nimi rywalizować Estończyk Ott Tänak (ford fiesta rs wrc), który triumfował na sześciu odcinkach specjalnych.
Po drugim etapie Ogier zaledwie o 5,6 s wyprzedzał Mikkelsena, a trzeci Tänak tracił do lidera ponad 17 s. Podobnie jak w czwartek i piątek, także sobotni etap zakończył przejazd superoesu w Mikołajkach, gdzie znów najszybszy był Ogier.
Dwukrotny mistrz świata nie dał szans rywalom i podczas finałowych, niedzielnych odcinków w Baranowie, z których drugi – tzw. Power Stage – był premiowany bonusowymi punktami dla 3 najszybszych zawodników.
– Andreas mocno mnie naciskał, więc musiałem dać z siebie absolutnie wszystko. Już na zapoznaniu z trasą wiedzieliśmy, że drogi tutaj są niesamowicie szybkie, a w czasie rajdu okazało się, że są jeszcze szybsze. Czuliśmy się jednak świetnie na tych odcinkach, a moi przyjaciele mówili mi, że byliśmy nawet szybsi od helikoptera telewizji przekazującej relację z rajdu! – powiedział Ogier.
W klasyfikacji wrc 2 triumfował zespół Skody, korzystający z nowej fabii r5. Fin Esapekka Lappi wyprzedził Pontusa Tidemanda o 56,1 sekundy. Krzysztof Hołowczyc (ford fiesta r5) zajął dziesiąte miejsce w tej kategorii i 24. w „generalce”, tuż za Maciejem Oleksowiczem.
Wyniki
Klasyfikacja generalna LOTOS 72. Rajdu Polski: 1. Sebastien Ogier (Francja)/Julien Ingrassia (Francja), volkswagen polo r wrc 2:26.11,5; 2. Andreas Mikkelsen (Norwegia)/Ole Flene (Norwegia), volkswagen polo r wrc + 11,9; 3. Ott Tänak (Estonia)/Raigo Molder (Estonia), Ford Fiesta rs wrc + 23,0; 4. Jari-Matti Latvala (Finlandia)/Miikka Anttila (Finlandia), volkswagen polo r wrc + 44,7; 5. Hayden Paddon (Nowa Zelandia)/John Kennard (Nowa Zelandia), hyundai i20 wrc + 1.14,6; 6. Thierry Neuville (Belgia)/Nicolas Gilsoul (Belgia) hyundai i20 wrc + 1.44.5; 7. Kris Meeke (Wielka Brytania)/Paul Nagle (Irlandia) citroën ds3 wrc + 1.57,7; 8. Robert Kubica (Polska)/Maciej Szczepaniak (Polska) ford fiesta rs wrc + 2.08,3; 9. Mads Ostberg (Norwegia)/Jonas Andersson (Szwecja) citroën ds3 wrc + 2.18,2; 10. Dani Sordo (Hiszpania)/Marc Marti (Hiszpania) Hyundai i20 erc + 2.48,4.
Klasyfikacja generalna MŚ: 1. Ogier 161 pkt, 2. Mikkelsen 83,3. Ostberg 69... 16. Kubica 6.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?