Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rowerowe postulaty połączyły wszystkie dzielnice

MARCIN WARSZAWSKI
Krakowscy rowerzyści uważają, że po Nowej Hucie jeździ się całkiem nieźle. Problemem jest podróż rowerem do centrum Fot. Andrzej Banaś
Krakowscy rowerzyści uważają, że po Nowej Hucie jeździ się całkiem nieźle. Problemem jest podróż rowerem do centrum Fot. Andrzej Banaś
Ponad osiem godzin burzliwej dyskusji - Dzielnicowe Forum Rowerowe, które w miniony weekend odbyło się w Krakowie, zgromadziło tłumy mieszkańców.

Krakowscy rowerzyści uważają, że po Nowej Hucie jeździ się całkiem nieźle. Problemem jest podróż rowerem do centrum Fot. Andrzej Banaś

INICJATYWA. Mieszkańcy Krakowa przygotowali wspólnie listę ponad 100 najpilniejszych inwestycji rowerowych.

Efektem spotkania jest lista ponad stu propozycji rozwiązań, które znacząco ułatwiłyby poruszanie się po mieście cyklistom.

- Większość zgłaszanych postulatów jest prostych do realizacji i nie wymaga dużych nakładów finansowych ze strony miasta - ocenił Jakub Stępak ze Stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów.

W trakcie forum mieszkańcy pracowali w pięciu grupach, a każda była odpowiedzialna za jeden rejon miasta - Śródmieście, Krowodrzę, Nową Hutę, Podgórze Wschód i Podgórze Zachód.

- Po Nowej Hucie jeździ się całkiem nieźle. Prawdziwym problemem jest jednak podróż rowerem do centrum miasta - zwracał uwagę Marcin Krawczyk, mieszkaniec Mogiły. Rowerzyści podkreślali, że tę sytuację ma szansę zmienić długo wyczekiwana przebudowa Mogilskiej.

Problemem jest również ogromny deficyt stojaków rowerowych. - Miejsc, gdzie można bezpiecznie zostawiać rower, jest jak na lekarstwo. Brakuje ich nawet w tak newralgicznych lokalizacjach, jak plac Centralny - zwracał uwagę Marcin Krawczyk.

Dla mieszkańców Śródmieścia czarnym punktem na rowerowej mapie jest ulica Grzegórzecka na odcinku Hali Targowej, gdzie każdego dnia dochodzi do konfliktów na linii kierowcy- rowerzyści.

- Postulujemy ponadto, by na wszystkich ulicach jednokierunkowych Starego Miasta i Kazimierza dopuszczony został ruch rowerów w dwie strony - relacjonował Paweł Słoń, mieszkaniec Śródmieścia.

Na liście koniecznych inwestycji jest budowa śluz rowerowych przy skrzyżowaniach ulic Piłsudskiego i Krupniczej z Alejami Trzech Wieszczów.

- Usprawnienie w ten sposób dojazdu tysiącom studentów do miasteczka AGH powinno być absolutnym priorytetem - argumentował Paweł Słoń.

Rowerzyści z Krowodrzy na liście postulatów umieścili m.in. wytyczenie przynajmniej 18 kontrapasów na terenie dzielnicy, budowę trasy rowerowej na ulicy Armii Krajowej oraz dopuszczenie jazdy jednośladem po chodniku na moście Dębnickiem.

W zgodnej ocenie mieszkańców, ekspertów, jak i urzędników najtrudniejsza sytuacja jest w południowych dzielnicach. - Podgórze, Kurdwanów czy Bieżanów to osiedla wyjątkowo nieprzyjazne dla cyklistów. Infrastruktura rowerowa praktycznie tam nie istnieje - potwierdził Jakub Stępak ze Stowarzyszenia KMR.

W najbliższych dniach lista postulatów wypracowanych w ramach Dzielnicowego Forum Rowerowego będzie konsultowana w poszczególnych dzielnicach. Później zostanie przekazana władzom miasta.

- Wszystkie postulaty rowerowe są warte rozważenia, chociaż niektóre na pewno napotkają na problemy formalne, jak własność gruntu czy parametry techniczne - ocenił Krzysztof Gałat z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

[email protected]

Jeśli w Twojej dzielnicy dzieje się coś ciekawego, skontaktuj się z reporterem "Dziennika".

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Rowerowe postulaty połączyły wszystkie dzielnice - Dziennik Polski

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski