Rozpoczęto starania o pozyskanie pieniędzy na budowę drogi S7 Kraków - Małopolska

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o rozpoczęciu działań, które mają doprowadzić do pozyskania finansowania na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego drogi ekspresowej S7 Kraków–Myślenice.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o rozpoczęciu działań, które mają doprowadzić do pozyskania finansowania na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego drogi ekspresowej S7 Kraków–Myślenice. Anna Kaczmarz
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o rozpoczęciu działań, które mają doprowadzić do pozyskania finansowania na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego drogi ekspresowej S7 Kraków–Myślenice. Przetarg na sporządzenie tego dokumentu zaplanowano na 2023 rok. W ramach przygotowanych materiałów przetargowych nie planuje się wskazywania rekomendowanego do dalszych prac korytarza dla nowej zakopianki.

"Pomimo obecnego braku konsensusu społecznego i samorządowego, podjęliśmy działania mające na celu zabezpieczenie środków na realizację kolejnego etapu prac nad przygotowaniem Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Pozyskanie finansowanie na prace przygotowawcze i wybór wykonawcy Studium determinuje rozpoczęcie działań projektowych" - poinformował Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Zwrócił uwagę, że zaprezentowana przez prezydenta Krakowa na początku września koncepcja korytarza społecznego dla nowej drogi dawała nadzieję na prowadzenie dalszych prac przygotowawczych z wykorzystaniem tej propozycji. Ostatecznie w przetargu na koncepcję nie zostanie wskazany rekomendowany korytarz.

Początek nowej zakopianki w Bieżanowie albo na Bielanach

Przypomnijmy, że 27 maja rozpoczął w Krakowie prace zespół, który ma przygotować propozycję tzw. korytarza społecznego nowej trasy S7 z Krakowa do Myślenic, możliwego do zaakceptowania przez krakowian.

Okazało się, że dotrzymanie terminu i wyznaczenie do 30 września wariantu społecznego nie powiodło się. Prace nadal kontynuowano.

Podczas obrad zespołu zaprezentowano warianty: wschodni - rozpoczynający się na węźle autostrady A4 Kraków Bieżanów, omijający od wschodu obszary chronione kopalni soli w Wieliczce, prowadzący przez gminy: Wieliczka, Biskupice, Dobczyce, Siepraw, Myślenice po wschodniej stronie Myślenic do istniejącej drogi S7 w okolicy miejscowości Stróża;
zachodni – rozpoczynający się na węźle autostradowym Kraków Kryspinów, prowadzący przez gminy Liszki, Skawina, Sułkowice, Myślenice po zachodniej stronie Myślenic do istniejącego zakończenia drogi S7 w miejscowości Stróża.

31 października do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad skierowano pismo przedstawiające stanowisko miasta w sprawie skupienia się w ramach dalszych prac wyłącznie na odcinku planowanej trasy w granicach administracyjnych Krakowa z powodu brak uzyskania aprobaty pozostałych gmin w odniesieniu do zaproponowanych przez zespół zadaniowy wariantów przebiegu korytarza drogi ekspresowej S7.

Przywołane zostały w nim wyniki dotychczasowych prac zespołu zadaniowego, próby współpracy z samorządami innych gmin oraz plany dalszej pracy zespołu zadaniowego. Ponadto podtrzymano stanowczy sprzeciw wobec dalszego procedowania planowanego odcinka drogi S7 Kraków – Myślenice w wariantach 1-5 opracowanych przez GDDKiA.

Obecnie brane są pod uwagę dwa rozwiązania co do początku trasy - wyznaczenie go na węźle Bieżanów albo też na węźle Bielany.

Oprotestowane warianty przedstawione przez GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na początku roku przedstawiła propozycję sześciu korytarzy dla drogi ekspresowej S7 Kraków - Myślenice:

1. Kraków, Mogilany, Świątniki Górne, Myślenice (23,62 km; 3 tunele; szacowany koszt całkowity inwestycji: 4,67 mld zł),
2. Kraków, Wieliczka, Świątniki Górne, Siepraw, Mogilany, Myślenice (24,56 km; 5 tuneli; 6,01 mld zł),
3. Kraków, Wieliczka, Świątniki Górne, Siepraw, Myślenice (24,31 km; 5 tuneli; 6,5 mld zł),
4. Kraków, Wieliczka, Siepraw, Myślenice (26,18 km; 5 tuneli; 6,25 mld zł),
5. Kraków, Wieliczka, Świątniki Górne, Mogilany, Myślenice (28,71 km; 5 tuneli; 5,9 mld zł).
6. Kraków, Wieliczka, Dobczyce, Siepraw, Myślenice (29,13 km; 4 tunele; 6,07 mld zł).

Tak się jeździło po Krakowie sto lat temu! Samochód można by...

Rozpoczęły się protesty dotyczące wszystkich wariantów. Często było tak, że mieszkańcy byli przeciwni wariantom dotyczącym poprowadzenia drogi w sąsiedztwie ich budynków, ale popierali inne korytarze lub jeden korytarz. Podjęto więc decyzję o wypracowaniu wariantu społecznego.

Wyższy podatek od nieruchomości od 2023 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Rozpoczęto starania o pozyskanie pieniędzy na budowę drogi S7 Kraków - Małopolska - Gazeta Krakowska

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wypie.....r..DALAĆ z S7
Majchrowski Muzyk Adamczyk GDDKIA BANDA ZŁODZIEJI I SKORUMPOWANYCH URZĘDASÓW. ZADNEJ NOWEJ S7 PRECZ OD NASZYCH DOMÓW. ZA WAS POWINNO SIĘ WZIĄĆ CBA. Majchrowski tyle rządzi bo to jest MAFIA
G
Gość
5 grudnia, 17:06, Zbigniew Rusek:

Zmodernizować już istniejącą (w obecnym korytarzu), z ewentualnymi niwielkimi odchyleniami od obecnego korytarza tam, gdzie warunki terenowe tego wymagają, a najlepiej pokonać je za pomoca obiektow inżynieryjnych (wiadukty, mosty, tunele).

Będą po trupach twierdzić że się nie da tego zrobić po starym śladzie,bo za mało na tym by zarobili ! A tak który wariant by nie został wybrany,będzie dłuższy z dużą ilością tuneli i estakad i duuużo droższy więc klika zarobi na tym kilkadziesiąt milionów więcej Taka jest prawda

Z
Zbigniew Rusek
Zmodernizować już istniejącą (w obecnym korytarzu), z ewentualnymi niwielkimi odchyleniami od obecnego korytarza tam, gdzie warunki terenowe tego wymagają, a najlepiej pokonać je za pomoca obiektow inżynieryjnych (wiadukty, mosty, tunele).
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie