Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rozszerzenie uprawnień dla kierowców z kategorią B. "Przepisy, o których mowa, funkcjonują z powodzeniem w wielu krajach europejskich"

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
W tej sprawie wysłano List Otwarty do Ministra Infrastruktury.
W tej sprawie wysłano List Otwarty do Ministra Infrastruktury. Arkadiusz Wojtasiewicz/ Polska Press
- Prawo jazdy kategorii B powinno uprawniać do kierowania pojazdem elektrycznym o dopuszczalnej masie całkowitej do 4,25 ton, zamiast obecnie obowiązujących 3,5 ton- apeluje polskie Stowarzyszenie paliw Alternatywnych. - – Pokonanie tej bariery jest kluczowe dla dalszego rozwoju zeroemisyjnego sektora transportu towarów- komentuje ekspert. Jednocześnie wskazano, że tego typu rozwiązania funkcjonują w innych krajach europejskich.

Pojazdy o maksymalnej dopuszczalnej masie powyżej 3500 kg podlegają pewnemu reżimowi regulacyjnemu, również w odniesieniu do uprawnień do kierowania nimi (prawo jazdy), które to uprawnienia wykraczają poza kategorię B.

Jak wskazuje PSPA, operatorzy flot chcący pozostać poniżej tego progu regulacyjnego i zgodnie z nim eksploatować pojazd dostawczy o napędzie alternatywnym, otrzymują w zamian znacznie ograniczoną ładowność i przestrzeń ładunkową. Przedstawiciele Stowarzyszenia pomysł argumentują faktem, iż napęd dostawczego pojazdu elektrycznego (akumulator) jest cięższy niż w przypadku jego spalinowego odpowiednika. Wprowadzenie możliwości kierowania pojazdem zasilanym paliwami alternatywnymi o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) do 4,25 ton postulują firmy zrzeszone w PSPA, działające w ramach Komitetu ds. Logistyki i Transportu.

W tej sprawie wysłano List Otwarty do Ministra Infrastruktury, pod którym podpisały się firmy wchodzące w skład Komitetu ds. Logistyki i Transportu oraz inni członkowie PSPA.

- Pokonanie tej bariery jest kluczowe dla dalszego rozwoju zeroemisyjnego sektora transportu towarów. Dziś, z racji uwarunkowań technicznych związanych z wykorzystaniem akumulatorów trakcyjnych wpływających na wzrost masy pojazdu, EV charakteryzują się mniejszą ładownością – mówi Albert Kania, Koordynator Komitetu ds. Logistyki i Transportu PSPA, cytowany w komunikacie.

Z kolei Joanna Makola, Kierownik Centrum Legislacyjnego PSPA tłumaczy, że postulowane ukształtowanie przepisów jest zgodne z prawem unijnym. - W tym wypadku nic nie stoi na przeszkodzie, aby takie przepisy odzwierciedlić również w polskim prawodawstwie- mówi.

Jak się okazuje, najwięcej osób deklaruje, że urlop będzie kosztował ich od 2,5 do 5 tys zł.

Wakacje 2021. Ile wydamy w tym roku na urlop i jak chcemy go...

PPSPA informuje, że tego rodzaju przepisy funkcjonują w wielu krajach europejskich i "powinny znaleźć zastosowanie również w Polsce". Zdaniem Stowarzyszenia "wprowadzenie postulowanych przepisów pozwoli na eliminację jednej z kluczowych barier stojących na przeszkodzie szerokiemu wykorzystaniu pojazdów elektrycznych w segmencie dostawczym"

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Rozszerzenie uprawnień dla kierowców z kategorią B. "Przepisy, o których mowa, funkcjonują z powodzeniem w wielu krajach europejskich" - Portal i.pl

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski