Prace nad pojazdem trwały od roku 2003 w ramach współpracy mającej swoją siedzibę w Moskwie firmy Russo-Bałt Company oraz niemieckiej spółki Gerg GmbH. Impression, którego karoseria wykonana została z włókna szklanego, otrzymał podwójnie doładowany silnik V12 o mocy 555 KM, współpracujący z sześciostopniową przekładnią automatyczną. Samochód ma 5183 mm długości, 1847 mm szerokości, 1433 mm wysokości, a rozstaw osi zaprojektowano na 3150 mm.
Russo-Bałt Impression jest gotowy do produkcji w liczbie 10 do 15 egzemplarzy, poczynając od wiosny bieżącego roku. Rocznie firma jest w stanie dostarczyć 2 do 3 egzemplarzy, z których każdy kosztuje około 50 mln rubli.
Zakłady Russo-Bałt w Rydze rozpoczęły produkcję samochodów w roku 1908. Rocznie opuszczało fabrykę 100 do 140 pojazdów. Firma budowała również specjalne wersje aut osobowych, które trafiły m.in. na dwór carski. W roku 1912 model Russo-Bałt C24-50 z powodzeniem startował w rajdzie Monte Carlo. Obchodząca w przyszłym roku stulecie swojego istnienia marka zmuszona została do przerwana na wiele lat produkcji po wybuchu Rewolucji Październikowej w roku 1917. (A)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?