Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ruszyła Kampania Pomarańczowej Wstążki 2022 w Wieliczce. Motto - „Skrzydła – słowa mają moc”

Jolanta Białek
Jolanta Białek
W Wieliczce ruszyła Kampania Pomarańczowej Wstążki 2022. Różnorodne wydarzenia pod tym szyldem, z mottem "Skrzydła - słowa mają moc" potrwają do 19 listopada
W Wieliczce ruszyła Kampania Pomarańczowej Wstążki 2022. Różnorodne wydarzenia pod tym szyldem, z mottem "Skrzydła - słowa mają moc" potrwają do 19 listopada fot. MGOPS Wieliczka
Kampania Pomarańczowej Wstążki – przeciwko przemocy wobec dzieci i młodzieży – odbywa się w Wieliczce od ponad dekady. Od kilku lat akcja jest organizowana z wielkim rozmachem, z udziałem tysięcy osób. Tak będzie także w tym roku. Pokazała to już inauguracja akcji, której ważnym elementem będą tym razem – pomarańczowe skrzydła.

Projekt, który stał się przestrzenią do rozmów o prawach najmłodszych jest tym razem prowadzony w Wieliczce pod hasłem „Skrzydła – słowa mają moc”.

- Słowa mają taką szczególna moc, że mogą niszczyć, ranić, odbierać ale też mogą wzmacniać, zachwycać, rozpromieniać i tworzyć fundamenty. Wybór należy do nas. Przed nami kilkanaście dni wspólnej debaty na temat słów, które mogą być siłą, mocą, wzrastaniem, ale też mogą być niszczeniem i krzywdzeniem. W tym roku chcemy rozmawiać na temat przeciwdziałania przemocy słownej, jej skutkom, jej przestrzeni. Tym razem towarzyszą nam skrzydła, których potrzebuje każdy młody człowiek aby w dorosłości zmierzyć się ze światem, życiem, rolami społecznymi i samym sobą – podaje Dominika Chylińska, dyrektorka Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wieliczce, który jest głównym organizatorem kampanii, której symbolem jest pomarańczowa wstążka opatrzona napisem „YES to prevention of child abuse!” („Tak dla ochrony dziecka przed krzywdzeniem”).

Inauguracja tegorocznej kampanii miała miejsce w Wielickiej Mediatece. Nie zabrakło tytułowych pomarańczowych skrzydeł, a także Pomarańczowej Księgi, w której będą zapisywane wszelkie wydarzenia, działania, wnioski przemyślenia dotyczące akcji 2022.

Zaprezentowano także piosenką zespołów MakZet i Drużyna A przygotowaną specjalnie dla wielickiej pomarańczowej kampanii. Rozpoczęto sondę zawierającą m.in. pytania: jak dodawać skrzydła dzieciom? po co dzieciom skrzydła? co one oznaczają? jakie słowa dają moc? Z odpowiedzi powstanie „Skrzydlaty spot 2022” (na finał kampanii).

- Słowa, które wypowiadamy zawsze będą do nas wracać. Zatem ich zabarwienie, treść, ton, intencja tworzą przestrzeń naszego życia. Niech nasze dzieci słyszą dobre słowa, w takich słowach dorastają, w takich słowach realizują swoje marzenia i takie słowa przekazują dalej do świata. W słowach kryje się początek relacji z drugim człowiekiem, odpowiedzialność i budowanie więzi. To staje się fundamentem i korzeniem życia każdego człowieka. Niech zatem słowa dają moc! Niech budują skrzydła! - zaznaczają pracownicy wielickiego MGOPS-u.

W ramach akcji „Skrzydła – słowa mają moc”, zaplanowano liczne działania promocyjne oraz informacyjno-edukacyjne dedykowane różnym grupom społecznym. Odbędą się m.in. tematyczne warsztaty i prelekcje w prawie 30 placówkach oświatowych w gminie Wieliczka, a także ośrodkach dla seniorów, świetlicach, placówkach dla osób niepełnosprawnych i Centrum Pomocy Ukrainie w Grabiu. „Pomarańczowe” działania obejmą w tym roku aż ponad 4000 osób.

Wielicka Kampania Pomarańczowej Wstążki, nad którą patronat medialny objął „Dziennik Polski”, potrwa do 19 listopada. Na projekt ten pozyskano - po raz drugi, wzorem roku ubiegłego - dofinansowanie z budżetu państwa, w ramach programu osłonowego „Wspieranie jednostek samorządu terytorialnego w tworzeniu systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie”.

3 sposoby na to jak oswoić dziecko z tematem śmierci

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski