Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ryzyko musi być kontrolowane

Redakcja
Michał Bębenek Fot. Marcin Kaliszka
Michał Bębenek Fot. Marcin Kaliszka
Rozmowa z MICHAŁEM BĘBENKIEM, kierowcą rajdowym z Bochni, który zapowiada walkę o zwycięstwo w rozpoczynającym się 28 września Rajdzie Polski.

Michał Bębenek Fot. Marcin Kaliszka

- Tylko tydzień pozostał do kluczowego startu w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski na Mazurach.

- Zdecydowanie to najważniejsza impreza motoryzacyjna i rajdowa w Polsce, więc proszę się nie dziwić, że już na samą myśl bardzo się cieszę.

- Ostatnie tygodnie upłynęły Panu pod**znakiem ciężkiej pracy?**

- Wrzesień mamy dość szczelnie wypełniony, choćby startując ostatnio w wyścigu Verva Street Racing. W sobotę pojadę jeszcze treningowo w Rajdzie Warmińskim, na dodatek innym samochodem, bo mitsubishi lancerem. Chodzi mi przede wszystkim o rozjeżdżenie się na szutrach przed Rajdem Polski.

- Trzecie miejsce w**Rajdzie Koszyc iawans napozycję wicelidera klasyfikacji generalnej MP stawiają Pana wroli jednego zfaworytów.**

- Szczerze powiem, że w naszym peugeocie 207 s2000 czuję się fantastycznie i nie ulega wątpliwości, że to auto jest stworzone do wygrywania. Natomiast wkrada się czynnik ludzki, czyli brak rutyny za kierownicą takiego samochodu, która jest szalenie potrzebna. Bardzo dużo już wiem, ale pewnych rzeczy nie jestem w stanie przeskoczyć. Nie jestem też kierowcą bez głowy, by za wszelką bić się o wygraną. Wolę spokojniej i dłużej dochodzić do tego, co chcę osiągnąć.

- Nie kręci Pana jazda na**tzw. limicie?**

- Ryzyko oczywiście podejmuję, ale muszę być go świadomy. Nie pojadę wariacko w samochodzie, którego nie jestem pewien. Jazda 190 km/h między drzewami, drżąc z powodu nieznajomości auta, nie jest w moim stylu. Ja muszę czuć wewnętrzne przekonanie, że panuję nad "rajdówką".

- Przed**sezonem zapowiadał Pan walkę ozwycięstwo w"generalce", ale lidera Kajetana Kajetanowicza już nie sposób wyprzedzić. Jaki nastrój panuje w**Pana zespole?

- Owszem, szansa nam uciekła, ale nie dostrzegam smutku ani poczucia zawodu. Cel i strategia sponsora głównego dotyczyły miejsca na podium.

- Pana samochód przed**Rajdem Polski przejdzie kolejne modyfikacje?**

- Charakterystyka samochodu s2000 jest specyficzna. Do tego dochodzi dobre porozumienie między kierowcą i inżynierem, by ten drugi wyczuł i sprawdził, jakie ustawienia idealnie podchodzą pod styl zawodnika i umożliwiają mu wykręcanie najlepszych czasów.

- Presja na**Pana będzie wyjątkowo duża.**

- Motywacja będzie podwójna, bo imprezę finansuje nasz główny sponsor.

Rozmawiał Artur Gac

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski