Wkrótce nowy model 93
Obecnie w Trollhättan produkuje się trzy modele. Jest to flagowy montowany na taśmie A Saab 95. Na tej samej taśmie składane są ostatnie egzemplarze modelu 9000, którego produkcja zostanie zakończona wiosną br. Na taśmie B odbywa się montaż nowego 93. Saab liczy na wzrost sprzedaży ze 100 000 do 120 000 samochodów w roku bieżącym. i do 150 000 rocznie w roku 2000. Plan jest do wykonania, pod warunkiem, że załoga solidarnie będzie brała nadgodziny. Jest to szczególnie ważne w pracy zespołowej, ponieważ każdy nieobecny zakłóca jej cykl mówi jeden z mechaników, Ola Einarsson, szef sześcioosobowego zespołu. Tylko w grudniu miał 50 nadgodzin. Każdy ma ich średnio po 200 rocznie.
Saab walczył ze stratami w ubiegłych latach i jego celem są pierwsze zyski na przełomie wieku. Według amerykańskiej dyrekcji, samochody należy budować szybciej i więcej ich sprzedawać. Jak podkreślają pracownicy Trollhättan, nieoficjalnie zakomunikowano im, że jeżeli nie przyspieszą produkcji nowy 93 będzie budowany gdzie indziej. W tej sytuacji jest to również walka o pracę i zatrudnieni zgadzają się na nadgodziny jednocześnie przyznając, że Amerykanie z General Motors są bardzo profesjonalni. Wiedzą, ilu pracowników potrzeba do wyprodukowania danej liczby samochodów. (ZK)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?