Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Salsa

j
Ten pojazd to bez wątpienia jeden z najbardziej interesujących samochodów ostatnich lat. Seat salsa to śmiała, pełna temperamentu, latynoska sylwetka, która charakteryzuje się gładkimi i atrakcyjnymi liniami, 250-konnym, 6-cylindrowym silnikiem w układzie V, 5-biegową skrzynią Tiptronic i napędem na 4 koła. Osiąga maksymalną prędkość 245 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy. Po raz pierwszy samochód ten pokazany został podczas salonu samochodowego w Genewie.

Samochód przyszłości

Do silnika od spodu

     Dwudrzwiowa salsa posiada dwa otwierane elementy tylniej klapy - górna część wysuwa się w górę, ponad dach; dolna rozkłada do tyłu. Ale nie to jest najdziwniejsze. Futurystyczny seat nie posiada... maski z przodu. Jak więc można dostać się do silnika? Po prostu... od spodu. Obsługa samochodu została bowiem zredukowana do minimum, klient nie musi nic robić przy silniku. Wszelkie niezbędne czynności mogą zostać łatwo wykonane z zewnątrz poprzez osłony umieszczone pod przednią szybą.

Automatyczne klamki i sensory deszczu

     Dynamiczny kształt seata salsa podkreślają srebrne wykończenia nadwozia. Jedną z najbardziej charakterystycznych i wyróżniających się cech jest boczny pas, biegnący w dół, ku tyłowi. Na tym profilu znajdują się klamki, które po dotknięciu wysuwają się na zewnątrz ułatwiając tym samym otwieranie samochodu. Sportowe cechy i proste linie przyjemnie komponują się w każdym szczególe: wycieraczki przedniej szyby (uruchamiane sensorem deszczu) ukryte są w przednich słupkach dla uniknięcia aerodynamicznych turbulencji; potężne reflektory ustawiają się automatycznie wraz z obrotem koła kierownicy.

Najnowsza technologia

     Kolejnym godnym wyróżnienia elementem jest zestaw imponujących kół (ponad 18-calowych), w których wykorzystano najnowsze technologie stosowane w ogumieniu: tzw. Michelin Pax System. Opona pozwala na przejechanie ponad 200 km z prędkością 80 km/h, mimo jej przebicia.

Koncepcja wnętrza

     Przestrzeń wnętrza - przede wszystkim tablica rozdzielcza - zdominowana została przez aluminium. Fotele przednie są regulowane, zaś tylnie mogą zostać ukryte poprzez obniżenie oparcia. Nie tylko znacznie zwiększa to pojemność przedziału bagażowego, ale daje całkowicie płaską przestrzeń ładunkową.

Człowiek i maszyna

     Ergonomia i łatwość obsługi są w salsie elementami składającymi się na mechanizm wzajemnego przystosowywania się człowieka i maszyny. System MMI (Man-Machine Interface) działa w taki sposób, że żadne polecenie nie wymaga odwrócenia uwagi od najważniejszej sprawy - prowadzenia pojazdu. Jedną z głównych zalet w tej dziedzinie jest urządzenie rozpoznające głos, pozwalające na aktywowanie i obsługę głosem niektórych funkcji, takich jak między innymi telefon, system nawigacyjny i klimatyzacja. Nawet kluczyk uruchamiający zapłon identyfikuje kierowcę i automatycznie dostosowuje fotel, kierownicę i lusterka (lusterko wewnętrzne działa jako obwód telewizyjny z kamerą ukrytą w trzecim świetle "stop").
     (j)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski