Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Samochód Roku 2018. Lękajcie się konkurenci - XC40 już nadjeżdża

Janusz Michalczak
Janusz Michalczak
Auto wykrywa inne pojazdy, pieszych, rowerzystów, a nawet duże zwierzęta. System potrafi zmienić tor jazdy dla uniknięcia zderzenia
Auto wykrywa inne pojazdy, pieszych, rowerzystów, a nawet duże zwierzęta. System potrafi zmienić tor jazdy dla uniknięcia zderzenia Fot. Volvo
XC40 to samochód zbudowany na nowej płycie podłogowej, która zostanie zastosowana m.in. w pierwszym elektrycznym Volvo

Już pierwsze reakcja mediów zapowiadały, że Volvo jest na właściwej drodze do sukcesu. Kompaktowy SUV tej marki ma szansę zawalczyć o palmę pierwszeństwa w swoim segmencie. Przedsmak powodzenia daje prestiżowa nagroda Samochód Roku 2018 wręczona w Genewie przez międzynarodowe dziennikarskie jury. XC40 to pierwszy pojazd Volvo zbudowany na nowej, skalowalnej płycie podłogowej CMA (Compact Modular Architecture). Dzięki tej platformie konstruktorom udało się uzyskać duży rozstaw osi (270,2 cm) przy długości nadwozia wynoszącej 442 cm.

Auto jest liderem przestronności i pojemności (bagażnik ma 460 l). Dużo miejsca (także nad głowami) mają pasażerowie na tylnych siedzeniach. XC40 imponuje wysokim prześwitem nadwozia, który wynosi aż 21,1 cm, czym deklasuje wiele większych SUV-ów, o rywalach w swym segmencie nie wspominając.

Pojazd jest też lepszy od rywali w konkurencji wysokości siedzenia. Uniwersalność zapewnia mu napęd na cztery koła. Jak przystało na Volvo, ma wiele innowacyjnych rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa.

Mamy w nim pakiet City Safety, który awaryjnie wyhamowuje pojazd w przypadku wykrycia ryzyka kolizji. Potrafi on także zmienić tor jazdy auta, by uniknąć zderzenia. Do samochodu można zamówić specjalny czerwony kluczyk, który działa tylko z cyfrowym kodem w telefonie. Przekazany zaufanej osobie, nie posiadającej zwykłego klucza, pozwala jej zobaczyć na telefonie gdzie samochód jest zaparkowany, a potem z niego skorzystać.

Nowy model XC40 przez pierwszych kilka miesięcy będzie dostępny wyłącznie z napędem na cztery koła, silnikiem Diesla D4 (190 KM) lub z jednostką benzynową T5 (247 KM). Pozostałe wersje silnikowe pojawią się w kwietniu 2018 roku.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Mówimy po krakosku, odc. 10

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski