Samochody z epoki PRL-u

psz
Fot. Anna Kaczmarz
Fot. Anna Kaczmarz
Syrenki, trabanty, maluchy, fiaty 125P, wartburgi, warszawy, polonezy, skody, wołgi zjechały w weekend do Krakowa na I Nowohucki Rajdozlot Samochodów z Epoki PRL-u.

Fot. Anna Kaczmarz

Około 80 sędziwych aut (a wśród nich najstarszy - gaz z 1951 r.) wystartowało w sobotę rano spod Muzeum Inżynierii Miejskiej, a potem ulicami miasta przejechało do Nowej Huty. Tam, na placu Centralnym, odbyła się ich prezentacja. PRL-owskie pojazdy podziwiały tłumy mieszkańców, a największe zainteresowanie wzbudził słynny beskid - polski samochód zaprojektowany na początku lat 80. - Jaka rewelacyjna sylwetka! - zachwycali się miłośnicy motoryzacji, ubolewając jednocześnie, że beskid nigdy nie wszedł do produkcji seryjnej. - Skończyło się na siedmiu prototypach. Ten tutaj odbył pierwszą jazdę próbną 11 lipca 1983 roku - zdradził główny konstruktor beskida Wiesław Wiaterek. NH Zlot 2011 zorganizował Communist Cars - Nowa Huta Tours. (psz)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie