Fot. archiwum
Czym żył Kraków
- Z prawdziwym zadowoleniem dowiedziałem się o zamiarze ze strony polskiej uruchomienia bezpośredniej komunikacji lotniczej między Krakowem a Budapesztem - mówił gazecie węgierski "minister pełnomocny i poseł nadzwyczajny" Aleksander Belitska. Dotychczas z Polski do Budapesztu latano przez Czechy do Wiednia, a stamtąd dopiero do Budapesztu.
- Czy ze względów gospodarczych Wasza Ekscelencja uważałby za wskazane również uruchomienie tej linji lotniczej? - pytała gazeta. - Tak jest - odpowiedział poseł - zwłaszcza że w ostatnich latach coraz pomyślniej rozwijające się stosunki gospodarcze między Polską i Węgrami wymagają bezpośredniej komunikacji lotniczej pomiędzy temi państwami, tem bardziej, że komunikacja kolejowa między powyższymi krajami z powodu pewnych trudności nie mogła do dziś dnia stanąć na takim poziomie, jakiego wymagają wspólne interesy gospodarcze. Podróż pociągiem z Warszawy do Budapesztu trwała 24 godz., a ruch odbywał się przez Wiedeń. Poza korzyściami gospodarczymi projektowana linia leżała też w interesie życia kulturalnego, gdyż zbliżyłaby pod względem intelektualnym bratnie narody.
Wniosek o uruchomienie połączenia lotniczego Krakowa z Budapesztem trafił pół roku wcześniej do wydziału lotniczego ministerstwa komunikacji i oczekiwał na rozpatrzenie. Publikując wywiad, "IKC" usiłował wywrzeć presję na urzędników, by zajęli się wreszcie wnioskiem. (PS)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?