Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Schumi" i deszcz

Redakcja
Nie bez kozery ktoś kiedyś powiedział, że prawdziwą wartość kierowcy Formuły 1 poznaje się podczas deszczu, tak jak nie bez kozery ktoś inny nazwał Michaela Schumachera mistrzem mokrego toru. Obie opinie jak raz sprawdziły się w czasie trwania VI eliminacji MŚ F-1 2000, rozegranego na niemieckim torze Nurburgring Grand Prix Europy.


     Dopóki zanosiło się tylko na deszcz, na torze królował obrońca tytułu Fin Mika Hakkinen. Najpierw doskonale wystartował z trzeciego pola, wyprzedzając Schumachera i Coultharda, później skutecznie odpierał ataki Niemca. Ale wszystko uległo zmianie w momencie, kiedy na tor spadł deszcz. Wówczas to Schumacher przy pierwszej lepszej okazji wyprzedził Hakkinena i w pióropuszu pary wodnej oddalił się od niego. Czynił to zresztą z pewną regularnością aż do samej mety wyścigu. Zwycięstwo w "mokrym" Grand Prix było już czwartym w tym roku sukcesem Schumachera. Teraz wyprzedza on swojego najgroźniejszego rywala różnicą 18 punktów i wygląda na to, że nie pozwoli mu się wyprzedzić tak łatwo, jak sądzono po wygranym przez Hakkinena Grand Prix Hiszpanii.
     O szybkości Niemca na mokrej nawierzchni może świadczyć także fakt, że tylko Hakkinen nie został przez niego zdublowany. Cała reszta stawki, której na Nurburgringu udało się dotrzeć do mety (w tym także znakomity skądinąd David Coulthard) straciła do zwycięzcy jedno, dwa, a nawet w skrajnych przypadkach sześć okrążeń toru!
     Jak trudno zapanować nad 700-konnym pojazdem z napędem na jedną oś mknącym po mokrym torze, niech świadczy liczba zawodników, którzy ze śliskim asfaltem nie dali sobie rady. Do mety GP Europy nie dotarł ani jeden jordan (Trulli zniknął z wyników już na pierwszym okrążeniu, zaś Frentzen na drugim), na skutek kolizji nie uczynili tego także Ralf Schumacher i Aleksander Wurz. Lista kończących zawody obeszła się również bez nazwisk kierowców BAR-a: Villeneuve’a i Zonty.
     W tej sytuacji swoją szansę na sukces zwietrzyli "aktorzy" drugiego planu. Między innymi Pedro De la Rosa, reprezentant Arrowsa, który metę GP Europy osiągnął jako szósty, zdobywając pierwszy w tym roku punkt dla siebie i dla swojego zespołu.
     Aktualna tabela MŚ F-1 2000: 1. M. Schumacher 46, 2. Hakkinen 28, 3. Coulthard 24, 4. Barrichello 16, 5. R. Schumacher 12, 6. Fisichella 10. Konstruktorzy: 1. Ferrari 62, 2. Mc Laren 52, 3. Williams 15, 4. Benetton 10.
MH

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski