Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Seksistowskie reklamy

I
Stowarzyszenie Twoja Sprawa postanowiło rozpocząć ujawnianie nazwisk prezesów firm, które publikują reklamy naruszające dobre obyczaje.

Na początku września za namową tego stowarzyszenia prawie tysiąc osób zareagowało na prezentowaną na wielkoformatowych billboardach reklamę firmy Multimedia Polska SA. Na billboardach umieszczono wizerunek młodej kobiety w skąpym stroju i z rozpiętymi spodniami oraz hasło "Od września dajemy za darmo".

Zdaniem stowarzyszenia jest to kolejny przykład seksistowskiej reklamy, która przedmiotowo traktuje wizerunek kobiety. Ponieważ interweniujący nie doczekali się odpowiedzi od prezesa spółki, ponad 50 konsumentek zdecydowało się wysłać do niego list otwarty. W liście tym apelują, aby prezes zachował się jak mężczyzna i odpowiedział na pytania dotyczące swojej odpowiedzialności za reklamy firmy. Treść listu można znaleźć na stronie: www.twojasprawa.org.pl

- Żadna kampania reklamowa, która przecież niesie za sobą duże koszty i określoną strategię działań firmy, nigdy nie odbywa się bez osobistego nadzoru jej kierownictwa. Chcemy więc wyciągnąć firmowych decydentów z cienia i pomóc konsumentom w bezpośrednim z nimi kontakcie - mówi Rafał Porzeziński, rzecznik stowarzyszenia. STS uważa, że bardziej spersonalizowane akcje konsumenckie przyniosą jeszcze lepszy skutek i w pozytywny sposób wpłyną na osoby zajmujące najwyższe stanowiska, by akceptowane przez nich kampanie reklamowe nie sięgały po seksistowskie stereotypy, prymitywne wykorzystywanie nagiego ciała, wulgarność itp. (I)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski