- Cztery poprzednie sesje dotyczyły roli getta Theresienstadt w nazistowskiej polityce zagłady, powstania i historii terezińskiego obozu familijnego w Birkenau, losu Żydów z Węgier oraz ich deportacji do KL Auschwitz, a także powstania Sonderkommando w KL Auschwitz II Birkenau. Wzięło w nich udział 128 nauczycieli z całej Polski - wyliczają pracownicy oświęcimskiego Muzeum.
Tym razem do udziału w sesji zaproszono nauczycieli i uczniów, którzy interesują się problematyką, związaną z powstaniem warszawskim "zarówno w jego aspekcie militarnym, jak i w kontekście powstałych wokół niego kontrowersji". Ponieważ konferencję zatytułowano "Powstanie warszawskie z perspektywy Auschwitz", oceny takie i refleksje osobiste przedstawią byli więźniowie, historycy i przedstawiciele ludności cywilnej, deportowanej do Auschwitz z powstańczej Warszawy.
W programie sesji przewidziano 7 godzin dydaktycznych (w tym np. wykłady naukowe nt. kontrowersji wokół powstania, exodusu ludności cywilnej w aspekcie transportów kierowanych do Auschwitz na podstawie Ksiąg Pamięci transportów z Warszawy).
Dokończenie str. III
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?