Jak to zazwyczaj bywa, za sukcesem firmy stoi konkretny człowiek. W przypadku marki Para Paints tą osobą był Nathan Wilson, który w 1915 roku założył Toronto Paint & Wallpaper Company. Firma N. Wilsona zbudowana była na trzech filarach, którym właściciel był bezgranicznie wierny – dbałości o jakość produktu, wartości, jaką jest ludzka praca i kompleksowej obsłudze klienta. Determinacja i konsekwencja w działaniu sprawiły, że farby ze skromnej manufaktury zyskiwały na popularności. W 1950 roku firma zmieniła nazwę na Para Paints. Mała, rodzinna marka powoli stawała się dużą korporacją.
Rodzina Wilsonów prowadziła firmę do 1982 roku. To właśnie wtedy postanowiła ją sprzedać i ostatni raz zmienić nazwę, tym razem na Para Paints Canada Inc. Nowy właściciel zaprosił do stałej współpracy architektów i projektantów, którzy byli konsultantami dla działów produkcji w zakresie kolorystyki i właściwości produktów.
W 1988 roku, we współpracy ze społecznością architektów i projektantów, PARA zaprezentowała paletę 1125 kolorów Design Line II, natomiast kolejna nowa paleta Design Line III weszła na rynek w 1999 roku już z ponad 2400 kolorami. W 2010 roku PARA rozpoczęła współpracę z jedną z najbardziej znanych architektek wnętrz Ameryki Północnej i osobowością telewizyjną – Sarah Richardson.
Od 1995 roku marka Para Paints jest obecna w Polsce.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?