reklama

Sezam wysyłkowy

DERZaktualizowano 
- Nie chcę być zmuszany do ciągłego odpisywania na listy z banku, który raz po raz proponuje nowe usługi - tak, nie kryjąc irytacji, skomentował pismo, które otrzymał z banku BPH-PBK SA jeden z naszych Czytelników. Bank przysłał do niego pisemną zachętę do zmiany rachunku.

Bank lepiej wie, czego chce klient

   Oferowany od dłuższego czasu przez BPH-PBK "Srebrny Sezam" mógł nasz Czytelnik zamienić na "Sezam Inwestor". Gdyby jednak takiej zmiany nie chciał, musiał odesłać do banku specjalną deklarację informującą o rezygnacji z oferty.
   - Dlaczego ja mam informować bank, że nie akceptuję jakiejś oferty? Na zdrowy rozum powinno być odwrotnie - powinienem poinformować bank, że chcę skorzystać z nowej usługi - tłumaczył wczoraj nasz Czytelnik. - A gdybym to pismo - napisane nawiasem mówiąc niezrozumiałym bankowym językiem - wyrzucił do kosza na śmieci? Pewnie automatycznie zamieniono by mi "Srebrny Sezam" na "Sezam Inwestor", a ja tego po prostu nie chcę - nasz Czytelnik zadaje sobie pytanie, jednocześnie na nie odpowiadając. Tymczasem BPH-PBK nie kryje zdziwienia całą sprawą.
   - Wychodząc naprzeciw naszym Klientom zaoferowaliśmy im wyższy standard usług za tę samą cenę. Otrzymujemy gratulacje za wspaniały pomysł i ułatwienie aktywnego inwestowania. Tym bardziej przykro nam, że w tym pojedynczym przypadku Klient nie docenił zalet naszej oferty - _czytamy w piśmie, jakie do redakcji "Dziennika" nadesłał Jacek Balcer - rzecznik prasowy BPH-PBK.
   
- Oferta banku (zamiana konta "Sezam" lub "Srebrny Sezam" na "Sezam Inwestor") była skierowana tylko do określonej grupy naszych Klientów - tych, którzy posiadają rachunek w biurze maklerskim oraz zostali wytypowani jako aktywni inwestorzy. "Sezam Inwestor" jest doskonałym rozwiązaniem dla aktywnych inwestorów giełdowych - przekonuje Jacek Balcer.
   Kłopot w tym, że nasz Czytelnik kontakt z biurem maklerskim miał raz w życiu - jak sam mówi: "przy okazji sprzedawania akcji Banku Śląskiego".
   
- Nie chcę żadnych dodatkowych brokerskich usług, więc musiałem się pofatygować na pocztę, aby zawiadomić mój bank, że niczego więcej od niego nie pragnę niż mam teraz. To jakiś absurd - podkreśla nasz Czytelnik.
   Jak się dowiedzieliśmy w Federacji Konsumentów, takie postępowanie firm nie jest niczym nowym.
- Operatorzy telefonii komórkowej, gdy zmieniają rodzaje abonamentów, po prostu informują o tym swoich klientów narzucając im nowe warunki i jedynie pisemne oświadczenie pozwala pozostać przy starych zasadach - stwierdził w rozmowie z "Dziennikiem" Bartosz Kosmala z krakowskiej Federacji Konsumentów. - Nie można mieć o to pretensji, bowiem wprowadzenie nowych taryf ma charakter powszechny i zazwyczaj wiąże się z likwidacją taryf starych - przekonuje. - Świat nie stoi w miejscu, i trzeba zaakceptować nowe zasady, szczególnie wtedy, gdy są korzystniejsze. Jednak, gdy ktoś proponuje nową usługę, jednocześnie nie likwidując starej i żąda od klienta, żeby ten pisemnie zawiadamiał, że tej nowej usługi nie chce, to już jest pewne nadużycie _- dodaje Bartosz Kosmala.
   Dodajmy, że takie "wciskanie" niechcianego towaru czy usług jest stosowane nie tylko przez banki (jak w opisanym wyżej przypadku). W najbardziej skrajnych przypadkach, firmy wysyłkowe potrafią przekazać towar na prywatny adres i zażądać za niego zapłaty lub odesłania go z powrotem - oczywiście na koszt klienta. (DER)

60 Sekund Biznesu: Wyczerpuje się imigracja ukraińska

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3