Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skąd czerpać wiedzę niezbędną do prowadzenia biznesu?

(DD)
123RF
Kształcenie. Z badania przeprowadzonego w maju br. przez firmę Tax Care wynika, że co trzeci przedsiębiorca wiąże niepowodzenia w biznesie z brakiem podstawowej wiedzy na temat marketingu, sprzedaży i zarządzania.

Każdy początkujący przedsiębiorca ma szansę na odniesienie sukcesu. Jego składniki to determinacja, ciężka praca i wiedza. Ta ostatnia przydaje się nie tylko na starcie, ale także wtedy, gdy firma rozwinęła już skrzydła i szuka sposobów na zwiększenie konkurencyjności. Z jakich narzędzi można korzystać pogłębiając wiedzę?

Na rynku mamy mnóstwo publikacji pomagających rozwinąć skrzydła przedsiębiorczości. Od tych, które dotykają tylko jednego tematu czy branży, aż po takie, które traktują biznes kompleksowo. Dużą popularnością cieszy się książka "To Twoja firma. 12 kroków do sukcesu", która po kilku miesiącach od debiutu wskoczyła na podium najlepiej sprzedających się poradników biznesowo-ekonomicznych Empiku.

Webinary to przede wszystkim oszczędność czasu. Są doskonałym rozwiązaniem dla zabieganych przedsiębiorców, którzy nie mogą pozwolić sobie na wygospodarowanie całego dnia na udział w tradycyjnym szkoleniu. Trwające z reguły od 1 do 2 godz., transmitowane są na żywo w internecie.

I choć prowadzącego i uczestników często dzieli spory dystans, dzięki przekazowi audio-wideo pracują tak, jak podczas tradycyjnych szkoleń. Żeby wziąć udział w interesującym nas webinarze, trzeba mieć komputer z dostępem do internetu i wysłać do organizatora zgłoszenie. Wady systemu? Webinary mają to do siebie, że często skupiają setki, nawet tysiące uczestników, którzy z reguły pozostają dla siebie anonimowi.

Networking biznesowy to nic innego, jak budowanie sieci kontaktów biznesowych, które mogą w taki czy inny sposób wesprzeć naszą firmę. Jego celem jest efektywna wymiana informacji oraz dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Przedsiębiorcy uprawiający networking rekomendują wzajemnie swoje usługi, a także udzielają sobie pomocy, jeśli jest taka potrzeba. Kontakty networkingowe opierają się na wzajemnym zaufaniu, a u ich podstaw leżą obustronne korzyści. Warto wymieniać się wiedzą i doświadczeniem z przedsiębiorcami zarówno tej samej, jak i pokrewnych, a nawet bardzo odległych branż. Nigdy nie wiadomo, co nas zainspiruje do działania.

Klasyczne szkolenia wciąż cieszą się dużą popularnością, zwłaszcza, jeśli tematyka dopasowana jest do potrzeb przedsiębiorcy.

- Na rynku jest wiele szkoleń. Ale zanim zaproponuje się kolejną formułę, warto porozmawiać z samymi zainteresowanymi. Dostrzegliśmy niszę w obszarze szkoleń dla przedsiębiorczych, traktujących temat prowadzenia własnego biznesu kompleksowo - mówi Anna Flaga, prezes Fundacji "Twoja Inicjatywa!", organizatora cyklu konferencji szkoleniowych. Ich program przedstawia aspekty związane z prowadzeniem własnego biznesu, dzieląc je na cztery moduły tematyczne: planowanie, zarządzanie, promocja, sprzedaż. Przedsiębiorcy, którzy chcą się szkolić, mają do wyboru cztery miasta, m.in. Kraków.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski