Skawina. Koronawirus nie powinien opóźnić zakończenia budowy ciągów pieszo-rowerowych. Teraz są budowane w Radziszowie

Ewa Tyrpa
Ewa Tyrpa
W mieście firma budująca ścieżki pieszo-rowerowe wykonała ponad 90 procent prac. W różnych miejscach powstało osiem kilometrów takich ciągów o szerokości 3 metrów każdy [galeria].

FLESZ - Koronawirus w Polsce. Zachowajmy czujność i zdrowy rozsądek

Firma na kilka miesięcy przerwała prace, pozostawiając niezbudowane fragmenty ścieżek, m.in. na odcinku pomiędzy budynkami od ul. Wesołej do 29-Listopada oraz nieopodal Poczty Polskiej i basenu “Camena”. Miejsca te zabezpieczono barierkami. Firma wróciła w te miejsca i zakończyła prace.

- Wykonawca jest teraz na dobrym etapie. W mieście wykonał ponad 90 procent prac. Teraz jest zaangażowany w budowę takich ciągów w Radziszowie – informuje Norbert Rzepisko, burmistrz Skawiny.

Ciągi pieszo-rowerowe powstały, a w Radziszowie są budowane, łącznie na 15 odcinkach, głównie na istniejących chodnikach, np. przy ul. Żwirki i Wigury, Korabnickiej, Popiełuszki. Zbudowano też całkiem nowe odcinki, m.in. przy ul. Kolejowej, Tynieckiej, łączącej ul. Krakowską z Kolejową oraz Wesołą z 29 Listopada. Powstaną też przy ul. Radziszowskiej i w Radziszowie od boiska LKS-u Radziszowianka do centrum miejscowości oraz od stacji kolejowej w kierunku centrum.

- Wykonawca zapewnia, że termin zakończenia budowy wszystkich ciągów, wyznaczony do końca lipca, nie jest zagrożony. Oczywiście zastrzega, że roboty mogą spowolnić sprawy związane z epidemią. Na przykład zarażenie się pracowników którejś z brygad lub niedostarczenie przez kontrahentów materiałów do budowy – mówi wiceburmistrz Tomasz Ożóg, koordynujący to przedsięwzięcie.

W Skawinie firmie pozostały jeszcze prace wykończeniowe, jak posadzenie zieleni, wykonanie oznakowania poziomego informującego że to ciągi dla przechodniów, rowerzystów, a także miłośników rolek, wrotek i hulajnog.

Firma maluje czerwoną farbą wszystkie wjazdy i zjazdy na trasie szlaków, aby wyróżniały się i sygnalizowały, że z tej krzyżówki może wyjechać jakiś pojazd. Z daleka widoczny jest np. wyjazd z parkingu przy basenie “Camena” i do Centrum Zakupowego “Jan”.

Niektórzy skawinianie narzekają na wygląd zbudowanych ciągów. Mówią że są szare, betonowe, że z kolorowej kostki brukowej, a nawet asfaltu, wyglądałyby estetyczniej. - To był świadomy wybór tego materiału, mającego znaczną przewagę nad kostką i asfaltem - przekonuje wiceburmistrz.

Chodzenie czy prowadzenie na przykład wózka dziecięcego i przez osoby niepełnosprawne, a także jazda rowerem po chodniku z kostki jest niekomfortowa. Znacznie wygodniej jest poruszać się po gładkiej nawierzchni. - Jednak ze względu na ekologię i nietrwałość asfaltu, wybraliśmy nawierzchnię betonową, która w dodatku jest tańsza niż kostka i asfalt. Ten ostatni materiał przy wysokich temperaturach topi się i powstają w nim koleiny, a ponadto do gleby przenikają szkodliwe substancje w asfaltu – argumentuje Tomasz Ożóg.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie