Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skawina. No Promil NO Problem. Uczniowie urządzili happening na rynku

Ewa Tyrpa
Ewa Tyrpa
Uczniowie zamieniają się w edukatorów i apelują do kierowców, by siadali za kierownica tylko gdy są trzeźwi.

WIDEO: Krótki wywiad

- Głównym celem kampanii jest ograniczenie na terenie Małopolski liczby osób pod wpływem środków psychoaktywnych za kierownicą oraz zmiana społecznego nastawienia wobec nietrzeźwych kierowców. Chodzi o wzmocnienie postaw krytycznych na przykład u pasażerów pojazdów, których kierowca wzbudza wątpliwości co do stanu trzeźwości – mówi Małgorzata Kopeć, koordynatorka kampanii, kierująca Biurem Centrum Wspierania Rodziny w Urzędzie Miasta i Gminy.

Głównym inicjatorem kampanii jest Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych Wieliczki Solny Gwarek w partnerstwie z gminami, które w niej uczestniczą.

Jednym z działań podczas kampanii No Promil NO Problem był happening, taki jak ten, który został zorganizowany w poniedziałek na skawińskim rynku, podsumowujący kampanię trwającą od września.

Uczestniczyli w niej uczniowie z 9 szkół podstawowych. Wiedzę zdobywali m.in. przez różne konkursy, warsztaty i akcje kontroli trzeźwości kierowców z policją na drogach. Taką np. zorganizowała SP w Jaśkowicach.

W gminie Skawina w kampanii uczestniczyły Szkoły Podstawowe: nr 1, nr 3 w Skawinie, w Jaśkowicach, Radziszowie, Pozowicach, Wielkich Drogach, Zelczynie, Zespół Placówek Oświatowych w Kopance, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krzęcinie.
Natomiast w happeningu wzięli udział dodatkowo uczniowie SP nr 2, nr 6, a także z Sosnowic w sąsiedniej gminie Brzeźnica.

W happeningu uczniów wspierali m.in. przedstawiciele władz samorządowych Skawiny i policjanci.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski