Skoda Scala 1.0 115 KM. Największym zaskoczeniem jest mały, trzycylindrowy silnik, który świetnie sobie radzi na długich trasach

Janusz Michalczak
Janusz Michalczak
Auto może zostać wyposażone - za dopłatą około 2 tys. zł- w adaptacyjne zawieszenie. Dzięki temu otrzymamy do dyspozycji kilka trybów jazdy - Eco, Comfort, Sport i Individual Fot. Janusz Michalczak
Scala to obok Kamiqa najnowszy rozdział w historii Skody. Model ten powstał na bazie samochodu koncepcyjnego VISION RS. Czeski kompakt jest pojazdem na wskroś nowoczesnym. Topowa, testowana wersja Style została wyposażona w tylne światła Full LED ze zdynamizowanymi kierunkowskazami, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a także kamerę cofania.

FLESZ - Zmiany dla kierowców od lipca 2020 r.

Pojazd został bardzo dopracowany. Od pozostałych aut w gamie Skody odróżnia się charakterystycznymi trójkątnymi reflektorami, podobnymi nieco do tych, jakie montowane były w poprzednim modelu Seata Leona. W Scali lepiej jednak korespondują one z głębokimi przetłoczeniami przedniej maski.

Osoby chętnie wykorzystujące smartfony docenią również zastosowaną w samochodzie aplikację Skoda Connect, dostępną także w pojazdach Audi i Volkswagena. Dzięki niej można nie tylko zamknąć i otworzyć samochód, ale także dowiedzieć się ile pozostało nam jeszcze paliwa w baku.

Za sprawą funkcji lokalizacyjnej możemy znaleźć samochód na parkingu, uruchamiając zdalnie klakson i światła awaryjne. Auto już w standardowej wersji Activ wyposażone jest w prawie wszystkie systemy bezpieczeństwa, łącznie z systemem przeciwuderzeniowym Front Assist oraz asystentem pasa ruchu Lane Assist. Olbrzymim walorem topowej wersji jest m.in. duży ekran cyfrowego kokpitu, który wyświetla wskaźniki w wielu konfiguracjach (jednym z wariantów ustawienia jest duży obraz mapy systemu nawigacyjnego widoczny w miejscu zegarów).

Bardzo pozytywnie zaskakuje trzycylindrowy, 1-litrowy silnik o mocy 115 KM. Jest dynamiczny. Z łatwością też rozpędza samochód do 200 km/h. Skoda Scala pali niewiele. Przy prędkości 90 km na godzinę 4-4,5 l na 100 km, 140 km na godzinę - 6,7 l, a w mieście- około 7 litrów.

Auto ma również sporo podręcznych, bardzo praktycznych schowków. Dysponuje też potężną przestrzenią bagażową. Bagażnik o pojemności 467 l jest jednym z największych w klasie kompaktowych hatchbacków.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew Rusek

Pewnie najmniej pali przy 110 km/h.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3