Skoda Scala 1.0 115 KM. Największym zaskoczeniem jest mały, trzycylindrowy silnik, który świetnie sobie radzi na długich trasach

Janusz Michalczak
Janusz Michalczak
Auto może zostać wyposażone - za dopłatą około 2 tys. zł- w adaptacyjne zawieszenie. Dzięki temu otrzymamy do dyspozycji kilka trybów jazdy - Eco, Comfort, Sport i Individual
Auto może zostać wyposażone - za dopłatą około 2 tys. zł- w adaptacyjne zawieszenie. Dzięki temu otrzymamy do dyspozycji kilka trybów jazdy - Eco, Comfort, Sport i Individual Fot. Janusz Michalczak
Udostępnij:
Scala to obok Kamiqa najnowszy rozdział w historii Skody. Model ten powstał na bazie samochodu koncepcyjnego VISION RS. Czeski kompakt jest pojazdem na wskroś nowoczesnym. Topowa, testowana wersja Style została wyposażona w tylne światła Full LED ze zdynamizowanymi kierunkowskazami, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a także kamerę cofania.

FLESZ - Zmiany dla kierowców od lipca 2020 r.

Pojazd został bardzo dopracowany. Od pozostałych aut w gamie Skody odróżnia się charakterystycznymi trójkątnymi reflektorami, podobnymi nieco do tych, jakie montowane były w poprzednim modelu Seata Leona. W Scali lepiej jednak korespondują one z głębokimi przetłoczeniami przedniej maski.

Osoby chętnie wykorzystujące smartfony docenią również zastosowaną w samochodzie aplikację Skoda Connect, dostępną także w pojazdach Audi i Volkswagena. Dzięki niej można nie tylko zamknąć i otworzyć samochód, ale także dowiedzieć się ile pozostało nam jeszcze paliwa w baku.

Za sprawą funkcji lokalizacyjnej możemy znaleźć samochód na parkingu, uruchamiając zdalnie klakson i światła awaryjne. Auto już w standardowej wersji Activ wyposażone jest w prawie wszystkie systemy bezpieczeństwa, łącznie z systemem przeciwuderzeniowym Front Assist oraz asystentem pasa ruchu Lane Assist. Olbrzymim walorem topowej wersji jest m.in. duży ekran cyfrowego kokpitu, który wyświetla wskaźniki w wielu konfiguracjach (jednym z wariantów ustawienia jest duży obraz mapy systemu nawigacyjnego widoczny w miejscu zegarów).

Bardzo pozytywnie zaskakuje trzycylindrowy, 1-litrowy silnik o mocy 115 KM. Jest dynamiczny. Z łatwością też rozpędza samochód do 200 km/h. Skoda Scala pali niewiele. Przy prędkości 90 km na godzinę 4-4,5 l na 100 km, 140 km na godzinę - 6,7 l, a w mieście- około 7 litrów.

Auto ma również sporo podręcznych, bardzo praktycznych schowków. Dysponuje też potężną przestrzenią bagażową. Bagażnik o pojemności 467 l jest jednym z największych w klasie kompaktowych hatchbacków.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew Rusek

Pewnie najmniej pali przy 110 km/h.

Przejdź na stronę główną Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie