W związku z artykułem "Biletomaty KKM sprawiają kłopoty pasażerom" ("Dziennik Polski" - 6 marca 2015) wyjaśniam, że automaty biletowe są najwygodniejszym i zdecydowanie najczęściej wybieranym sposobem zakupu biletu komunikacji miejskiej w Krakowie. Tylko w styczniu 2015 roku pasażerowie w automatach biletowych kupili 2 316 383 bilety. W tym samym okresie do kiosków trafiło 1 385 269 biletów. Z kolei w sześciu Punktach Sprzedaży Biletów sprzedano 110 534 bilety.
Jak łatwo policzyć, zakup biletu w PSB wybiera niecałe 3 procent pasażerów krakowskiej komunikacji miejskiej. Stosunkowo niewielka liczba osób zainteresowanych zakupem biletów w PSB powoduje, że nie ma w nich kolejek. W dniu ukazania się artykułu, czyli 6 marca 2015 roku, w każdym z nich po bilet czekało jednocześnie najwyżej kilka osób. Potwierdzają to zapisy monitoringu, który funkcjonuje w każdym z tych punktów.
Chciałbym także zwrócić uwagę, że opisane w artykule problemy z funkcjonowaniem automatów są często efektem dewastacji. Pracownicy MPK SA po zgłoszeniu awarii urządzenia znajdują w nich bardzo często różnego rodzaju elementy, które skutecznie blokują ich działanie (np. gumy do żucia, elementy kebabów, frytki, czekolada, metalowe podkładki do śrub, spinki, zszywacze, papierki po cukierkach, banknoty złożone w kostkę, zapałki czy gwoździe).
Marek Gancarczyk, Rzecznik Prasowy MPK SA w Krakowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?