Smog na billboardach w całym Krakowie

RedakcjaZaktualizowano 
AKCJA. Przedstawiciele Krakowskiego Alarmu Smogowego (KAS) - inicjatywy społecznej - walczący o czyste powietrze rozpoczynają kampanię wizerunkową pn. "Kraków chce oddychać".

Dziś w całym mieście na przystankach i słupach reklamowych pojawią się plakaty uświadamiające mieszkańcom, że Kraków oddycha najbardziej zanieczyszczonym powietrzem w całej Europie. Opracowano je w językach polskim i agnielskim.

- Plakaty przedstawiają ludzi w maskach i przypominają mieszkańcom oraz turystom odwiedzającym Kraków o problemie, z którym borykamy się wszyscy - mówi Ewa Lutomska z KAS. - Liczymy, że dzięki tej kampanii zdobędziemy jeszcze więcej podpisów pod petycją domagającą się skutecznych działań na rzecz poprawy jakości powietrza.

Do dziś petycję podpisało 6,5 tysiąca osób. Zgadzają się one z KAS, że władze samorządowe niezwłocznie powinny wprowadzić zakaz palenia węglem i innymi paliwami stałymi w piecach domowych, przy uwzględnieniu okresu przejściowego na dostosowanie instalacji grzewczych.

Chcą jednocześnie zapewnić dofinansowanie do przyłączenia do miejskiej sieci ciepłowniczej, wymiany pieców węglowych na piece gazowe czy inne źródła ciepła niepowodujące niskiej emisji. Autorzy petycji uważają, że bez wprowadzenia takiego zakazu (który leży w gestii sejmiku wojewódzkiego) przywrócenie powietrzu standardów jakości odpowiadających wymogom bezpieczeństwa dla naszego zdrowia i życia nie jest możliwe.

Starania KAS poparły takie sławy, jak: Andrzej Wajda, Anna Dymna, Jerzy Stuhr, Krzysztof Globisz, Michał Rusinek i Robert Makłowicz. Pod akcją podpisują się także lekarze: prof. dr hab. med. Danuta Czarnecka, kierownik I Kliniki Kardiologii i Nadciśnienia Tętniczego UJ CM i prezes Polskiego Towarzystwa Nadciśnienia Tętniczego; prof. dr hab. med. Tomasz Guzik, kierownik Katedry i Kliniki Chorób Wewnętrznych i Medycyny Wsi UJ CM, prezes Towarzystwa Internistów Polskich oraz dr hab. med. Jerzy Gąsowski, prof. UJ.

Kampania wizerunkowa KAS potrwa do 8 marca. Jej organizatorzy liczą na to, że ich inicjatywę poprze nawet 100 tysięcy osób.

Anna Agaciak

polecane: Flesz: Pszczoły wymierają. Czy grozi nam głód?

Wideo

Materiał oryginalny: Smog na billboardach w całym Krakowie - Dziennik Polski

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
A
AD

Kampania została przygotowana pro publico bono przez agencję Schulz Brand Friendly, która namówiła również do nieodpłatnej współpracy firmy zarządzające przestrzenią reklamową oraz krakowskie drukarnie

zgłoś
s
sopelek

skąd KAS ma na to pieniądze??? przecież to nie jest ruch zarejestrowany tylko strona na fejsie.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3