Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Śnieg i mróz utrudniają budowę linii tramwajowej do Górki Narodowej i tunelu w ciągu ulicy Opolskiej

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Zimowa aura spowodowała, że nie da się prowadzić obecnie części prac związanych z budową linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowejm. Wykonawcy liczą jednak na prognozy, które zapowiadają ocieplenie.

- Co do zasady, roboty nie zostały wstrzymane ze względu na warunki pogodowe – prowadzone są prace przygotowawcze, zabezpieczające oraz prowadzone w pomieszczeniach (podstacje trakcyjne). Z oczywistych powodów nie jest możliwe prowadzenie robót asfaltowych, betoniarskich, nawierzchniowych, izolacyjnych. W kolejnych dniach spodziewana jest zmiana pogody (ocieplenie), dzięki czemu wykonawca będzie mógł wrócić do realizacji zaplanowanych wcześniej robót wymagających odpowiedniej temperatury - informuje Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Przypomnijmy, że budowa linii KST do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach park&ride.

W ramach zadania budowanych jest 7 obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. Powstaje też tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej.

Jeśli chodzi o realizację inwestycji, to zdaniem urzędników z ZIM najważniejszym wyzwaniem jest aktualnie dokończenie remediacji terenu pod pętlę końcową oraz jej budowa wraz z terminalem autobusowym i dwupoziomowym parkingiem park&ride.

Zgodnie z decyzją środowiskową, wykonawca na przeprowadzenie remediacji ma czas do końca marca 2023 r. Zaraz potem ma się zacząć budowa pętli.

Z dużych elementów, które przed wykonawcą, jest dokończenie budowy tunelu samochodowego w ciągu ul. Opolskiej. Ten element zrealizowany jest już w ponad 60 proc., zgodnie z planem, jeśli nie przeszkodzi pogoda czy inne okoliczności na ten moment nie znane, budowa tunelu zakończy się wiosną. Mocno zaawansowana jest też budowa wiaduktu kolejowego na linii LK 95, miedzy ulicami Bociana a Kuźnicy Kołłątajowskiej.

Trasa Wolbromska – zachodnia obwodnica Zielonek ma poprawić wyjazd z Krakowa na północ i odciążyć istniejące drogi dojazdowe do stolicy Małopolski z gminy Zielonki.

Trasa Wolbromska z północy Krakowa do Zielonek. Powstaje dro...

Aktualny termin zakończenia budowy linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej i oddania jej do użytkowania to III kwartał 2023 roku.

Sytuacja na rynku pracy w 2023 roku

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Śnieg i mróz utrudniają budowę linii tramwajowej do Górki Narodowej i tunelu w ciągu ulicy Opolskiej - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski