Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Spór o drogę wzdłuż linii tramwajowej do Górki Narodowej

Piotr Tymczak
Mieszkańcy wywalczyli, że miasto - wraz z nową linią tramwajową - nie wybuduje drogi aż po ul. Bratysławską
Mieszkańcy wywalczyli, że miasto - wraz z nową linią tramwajową - nie wybuduje drogi aż po ul. Bratysławską
Inwestycje. Mieszkańcy domagają się, żeby powstała także trasa dla tramwaju na Azory. Proponują żłobki i przedszkola przy pętlach.

Krakowskie organizacje społeczne i mieszkańcy zrzeszeni w ramach Inicjatywy 4 Dzielnica przedstawili urzędnikom swoje postulaty związane z planowaną linią tramwajową do Górki Narodowej.

Oczekują m.in., że cała linia powstanie w jednym etapie i że miasto zrezygnuje z budowy odcinka drogowego od ulicy Opolskiej do Bratysławskiej. Apelują też, aby powstało rozgałęzienie linii na Azory, do ul. Weissa (obecna pętla autobusowa).

- Już zdecydowaliśmy, że nowa droga będzie się kończyć na ul. Fieldorfa Nila - zapewnia Jerzy Marcinko, dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Wyjaśnia przy tym, że od ul. Pachońskiego do pętli tramwajowej w rejonie ul. Fieldorfa Nila poprowadzona zostanie droga z dwoma pasami w każdym kierunku. Zaznacza jednak, że jeden z tych pasów będzie tylko dla autobusów.

Mieszkańcy nie przystają na takie rozwiązanie. - Naszym zdaniem droga dwupasmowa jest niepotrzebna. Wystarczy po jednym pasie, a autobusy mogą zostać puszczone wspólnym pasem dla tramwajów i autobusów - mówi Marcin Kornaś, przedstawiciel mieszkańców.

Jak mówi dyrektor Marcinko, miasto planuje, by linia tramwajowa na Azory powstała w okresie unijnego dofinansowywania do 2020 roku. Na razie w ciągu miesiąca ma być złożona poprawiona dokumentacja dotycząca całej linii do Górki Narodowej w celu uzyskania decyzji środowiskowej.

Urzędnicy obawiają się, że gdyby połączyli dwie inwestycje, mogłyby pojawić się protesty dotyczące linii na Azory i to przyblokowałoby budowę linii do Górki Narodowej. Mieszkańcy nie widzą takiego zagrożenia.

- Skoro nie będzie budowy kosztownej drogi, to zostaną pieniądze, które mogą być wykorzystane na linię na Azory. Jest duża szansa na dofinansowanie jej z pieniędzy unijnych - przekonuje Kornaś. Proponuje też, aby przy pętlach tramwajowych Krowodrza Górka, Górka Narodowa i Azory powstały punkty usługowe, żłobki i przedszkola. - Rodzice często odwożą dzieci autem. Przy pętli mogliby zostawić pojazd i przesiąść się do tramwaju - sugeruje Kornaś.

[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski