Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sportbiz Summit 2023. Branża widzi konieczność zmian

OPRAC.:
Filip Bares
Filip Bares
Za nami Sportbiz Summit, podczas którego szerokie grono specjalistów i praktyków dyskutowało o zmianach, jakich potrzebuje branża sportowa. Dwa dni wypełnione wystąpieniami na najwyższym poziomie przedzieliła XIX Gala Sportu i Biznesu DEMES, na której wręczono statuetki w 12 kategoriach.

Praktycy ze świata sportu i biznesu spotkali się w Warszawie podczas kolejnej edycji Sportbiz Summit. Agencja SportWin po raz 21. zorganizowała branżowe wydarzenie, które cieszyło się dużym zainteresowaniem. Nie zabrakło na nim prelegentów i gości zza granicy. Dyskusja skupiła się na tematach związanych z komercjalizacją sportu, nowych możliwościach dla sponsorów i zmieniającym się sposobie konsumowania widowisk sportowych.

Agata Pniewska z PKN ORLEN opowiedziała o zmianach na rynku z perspektywy globalnego sponsora najważniejszych wydarzeń sportowych, takich jak wyścigi Formuły 1. O wyzwaniach telewizji w kolejnych latach opowiadał Marek Szkolnikowski z TVP Sport, który przedstawił polski rynek medialny jako jeden z najbardziej intrygujących w całej Europie. W dyskusjach wzięli udział między innymi Szymon Szymański (XTB), Radosław Piesiewicz (PZKosz), Jan Winkiel (PZN), Michał Żukowski (PZPN Invest) oraz Danuta Dmowska-Andrzejuk (SuperLIGA S.A).

Pierwszy dzień prelekcją zakończyła Joanna Jędrzejczyk. Mistrzyni UFC podzieliła się swoimi przemyśleniami dotyczącymi współpracy ze sponsorami. - Pieniądze nie powinny być najważniejsze. Na początku kariery odrzuciłam propozycję, która dawałaby mi znacznie więcej w tamtym momencie, ale myślałam o globalnej ekspozycji i dotarciu. To zaprocentowało w kolejnych latach i zyskałam znacznie więcej - stwierdziła. W swoim wystąpieniu podkreślała rolę mediów społecznościowych w kreowaniu współczesnych sportowców, która często jest bagatelizowana przez zawodniczki i zawodników.

- Cieszę się z tego, że po raz kolejny ze wsparciem naszych partnerów stworzyliśmy fantastyczne wydarzenie. Liczę, że debata, którą od wielu lat wywołujemy, pomoże polskiemu sportowi wejść na kolejny poziom. Po latach ciężkiej pracy widzimy, że nasza misja ma sens - twierdzi Dominik Kajzerski z agencji SportWin.

Swoim doświadczeniem na Sportbiz Summit podzieli się także zagraniczni goście: Timm Jäger z Eintrachtu Frankfurt, Samin Macdonald z agencji Legends International, Lars Haue-Pedersen z agencji BCW, Carlos Canto z agencji SPSG, Tobias Lienhard z firmy Momentus Technologies, Pedro Fernandes Mestriner z Horizm w duecie z Fraserem Readem z Blackburn Rovers, Ophir Zardok Shemer i wielu innych.

Podczas dyskusji wybrzmiał jasny komunikat - każdy sezon to nawet 65 tysięcy okazji contentowych dla klubu sportowego, organizacji czy zawodnika, a na każdym poziomie rozgrywkowym można przygotować świadczenie sponsorskie, które będzie w stanie zainteresować lokalną firmę. To wciąż wielki, niezagospodarowany potencjał, choć organizacje w Polsce coraz lepiej przystosowują się do potrzeb rynku.

- Branża sportowa widzi potrzebę zmiany. Produkt na odpowiednim poziomie to nie wszystko - dziś sport rywalizuje z ogromnym segmentem „rozrywka” o ograniczony czas widza. To największe wyzwanie, co dobitnie wybrzmiało podczas prelekcji i dyskusji znamienitych prelegentów na co dzień zajmujących się sportem - ocenia Szymon Sikorski z agencji Publicon Sport, która była partnerem merytorycznym wydarzenia i odpowiadała za program pierwszego dnia.

Pierwszy dzień spotkania zwieńczyła XIX Gala Sportu i Biznesu DEMES, na której wręczono statuetki w 12 kategoriach. Wśród zwycięzców znaleźli się między innymi Iga Świątek (Sport Kobiet), PKN ORLEN (Sportowa kampania marketingowa sponsora), Viaplay (Media sportowe), DCS Polana Jakuszycka (Obiekt sportowy roku), Respo.Vision (Nowe Technologie w sporcie) czy Polski Związek Żeglarski (Małe wydarzenie sportowe).

Sponsorem głównym wydarzenia był. PKN ORLEN S.A. W gronie patronów znaleźli się LiveU, Polana Jakuszycka - Dolnośląskie Centrum Sportu, EssenceMediacom, Sportigio, transmisjelive, TVP Sport, Polski Komitet Olimpijski, NowyMarketing, MarketingPrzyKawie, Sportowy24.pl i TheSport.pl.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Sportbiz Summit 2023. Branża widzi konieczność zmian - Sportowy24

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski