Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sportowe kombi

Redakcja
Wyobraźmy sobie wysmukły samochód podobny do wersji coupé: spoiler na dachu, niski współczynnik Cx, mocny silnik i sportowe zawieszenia. Do tego dodajmy piąte drzwi zaprojektowane tak, żeby umożliwiały swobodny dostęp do bagażnika, składane tylne siedzenia i bogato wyposażony przedział bagażowy mogący pełnić różne funkcje. Otrzymamy wchodzącą właśnie na polski rynek alfę romeo 156 sportwagon.

(A)

 Pojazd ten to najnowszy przykład koncepcji samochodu o wysokich osiągach, sportowej dynamice, dobrej przyczepności do jezdni, z bagażnikiem dorównującym przestrzenią innym samochodom typu station wagon. Jest na tyle wszechstronny, że może zaspokoić różnorodne wymagania, wynikające ze współczesnego stylu życia.
 Z pewnością alfa sportwagon nie mieści się w tradycyjnie pojmowanych kategoriach samochodu. Dlatego budzi zainteresowanie użytkowników eksploatujących różne typy pojazdów (od sportowych poprzez kombi).
 Projektanci podczas opracowywania nowego modelu mogli po prostu zwiększyć przestrzeń bagażową i nazwać samochód alfą 156 stotion wagon. Ale udało się zrobić coś nowego. Weźmy na przykład drzwi: wyglądają inaczej, współtworzą agresywniejszą sylwetkę samochodu i nadają jej optycznie kształt bardziej opływowy. Inny jest też tył samochodu. Zwarty, o udanych proporcjach, z wyraźnie widocznymi pochylonymi słupkami, silnie osadzonymi na nadkolach. Szerokie tylne drzwi łączą się niemal niezauważalnie z dachem.
 Bryła samochodu może pomieścić sześć typów silników, (cztery benzynowe i dwa doładowane silniki wysokoprężne z systemem zasilania common rail) i zakresem mocy od 105 do 190 KM (77- 140 kW), momentem obrotowym od 144 do 304 Nm, maksymalną szybkością od 188 do 230 km/h.
 Wśród silników znajdziemy jednostki typu Twin Spark 1,6 - 1,8 i 2,0 (ta ostatnia dostępna jest ze skrzynią biegów Selespeed) oraz bardzo mocne 2,5 V6 24V (dostępne także w wersji ze skrzynią biegów O-System). Dostępna jest również alfa sportwagon z silnikami JTD 1,9 i 2,4.
 Sportwagon może być wyposażony w hydraulicznie samopoziomujące zawieszenie typu Boge - Nivomat, które zapewnia dobre trzymanie się drogi, stabilność oraz komfort jazdy w każdych warunkach. System ten automatycznie dostosowuje sztywność tylnego zawieszenia do obciążenia pojazdu, wyrównując go do odpowiedniego poziomu.
 Alfa sportwagon należy do segmentu rynkowego, który w Europie liczy ponad trzy miliony samochodów. 26% tej liczby to auta typu kombi. Według przewidywań, już wkrótce ma być ich więcej. Ile wśród nich będzie alf?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski