Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sportowy duch w niewielkim aucie

Przemysław Pepla
Zwiększono moc silników. Najmocniejsza jednostka ma 218 KM
Zwiększono moc silników. Najmocniejsza jednostka ma 218 KM MINI
Mini Paceman. W samochodzie wykorzystano większość podzespołów ze znanego w naszym kraju i bardziej praktycznego Countrymana

W ostatnich latach gama modelowa Mini znacząco urosła. Poza trzydrzwiowym hatchbackiem, od którego zaczęła się rynkowa ekspansja tej marki, w ofercie brytyjskiego producenta znajduje się obecnie aż siedem modeli, z czego polscy klienci mogą nabyć cztery. Wśród nich jest m.in. Paceman, czyli trzydrzwiowy crossover o wyraźnie sportowym charakterze.

Kosmetyczny lifting plus drobiazgi
W ostatnich tygodniach model ten doczekał się kosmetycznego liftingu. Nadwozie Pacemana nie uległo większym zmianom. Wciąż charakteryzuje się dużą liczbą poziomych linii i przetłoczeń, nadających mu dynamiczny charakter. Uwagę zwraca szczególnie masywny przedni pas, zdominowany przez atrapę chłodnicy i zaokrąglone reflektory. Drzwi są długie i pozbawione ramek szyb. Taki zabieg upodobnił Pacemana do klasycznych, sportowych aut typu coupé.

Ciekawostką jest fakt, że niemal płaski dach może zostać pokryty innym kolorem niż reszta karoserii, co dodatkowo optycznie wydłuża sylwetkę Pacemana. Nowością są zarówno standardowe, jak i opcjonalne aluminiowe obręcze kół. Producent zapewnia, że konstrukcja felg pozwoliła zredukować opory aerodynamiczne. Sportowy image widoczny jest również w kabinie pasażerskiej Mini Pacemana. Tarcze prędkościomierza i obrotomierza wyposażono w ciemne cyfry. Takie rozwiązanie było dostępne wcześniej wyłącznie w wersji John Cooper Works.

Kompaktowe rozmiary nadwozia sprawiły, że Mini zrezygnowało z homologowania tego pojazdu jako pięcioosobowego. W kabinie pasażerskiej znalazło się więc miejsce tylko dla czterech osób, za to każda z nich ma odrębny fotel. Przyciski do sterowania wentylacją oraz ogrzewaniem zostały pokryte przykuwającym wzrok chromem.

W skład wyposażenia seryjnego wchodzi rozwiązanie o nazwie Mini Center Rail. To specjalna szyna usytuowana wzdłuż kabiny pasażerskiej, do której można przymocować uchwyty lub schowki, w zależności od własnych potrzeb i preferencji. Z kolei za plecami pasażerów znalazł się niewielki bagażnik, o regularnych kształtach i pojemności 330 litrów. Po złożeniu oparć tylnych foteli jego pojemność wzrasta do 1080 litrów. Pod względem technicznym Paceman dzieli większość podzespołów z dobrze znanym również w naszym kraju, bardziej praktycznym Countrymanem.

Na tej samej płycie podłogowej
Oba auta zostały zbudowane na tej samej płycie podłogowej, a także dzielą większość elementów zawieszenia. Konstruktorzy i projektanci Mini z przodu samochodu zastosowali klasyczne kolumny McPhersona, zaś z tyłu zdecydowali się na układ wielowahaczowy.

Na polskim rynku do wyboru są czterocylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra, w różnych wariantach mocy, od 90 do nawet 218 KM. Dla oszczędnych klientów przewidziano dwa diesle o pojemności 1,6 lub 2 litrów. Charakteryzują się one stosunkowo niewielkim zapotrzebowaniem na olej napędowy. W najbardziej oszczędnej wersji, Cooper D, średnie zużycie paliwa wynosi 4,4 l/100 km. Wszystkie odmiany Mini Pacemana spełniają normę czystości spalin Euro 6.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski