Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sposób na zysk

Magdalena Uchto
TAK MINĄŁ TYDZIEŃ. Szukanie rynków zbytu nie zawsze jest łatwe. Tym bardziej, jeśli pojawia się konkurencyjny towar. Nic więc dziwnego, że wielu gospodarzy na wieść o hiszpańskim czosnku załamuje ręce. Narzekają, że jego import do Polski sprawia, iż cena za czosnek uprawiany w kraju spada.

Sposobem na promocję lokalnego produktu miało być m.in. Święto Czosnku w Obrażejowicach. Tu, za sprawą kół gospodyń wiejskich z gmin Radziemice i Słomniki, można było poznać też jego smak. I to w każdej postaci. Jednak wójt Tomasz Wilk uznał, że z reklamą trzeba pójść o krok dalej. I postanowił promować nazwę „czosnek radziemicki”.

A gdyby produkt z czosnku trafił na listę tych tradycyjnych, reklama byłaby jeszcze większa. Nie jest więc wykluczone, że lokalne władze i organizacje wezmą sobie do serca rady wicemarszałka Wojciecha Kozaka i stworzą wyjątkowy produkt. Sporo racji miał też wojewoda Jerzy Miller, sugerując rolnikom, by podjęli działania, które pozwolą im sprzedawać czosnek w dobrej jakości – nie tylko sezonowo, ale i przez cały rok.

Jeśli te zalecenia uda się zrealizować, to hiszpański czosnek nie będzie dla polskich producentów postrachem. Na razie pozostaje stosować rady z zaproszeń na Święto Czosnku. Bo tym razem były w formie “recepty”. Przynajmniej jest szansa, że będziemy zdrowsi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski