Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sposoby na mniejsze korki w rejonie Plant

Piotr Tymczak
Pod pocztą tworzą się gigantyczne korki
Pod pocztą tworzą się gigantyczne korki FOT. ANNA KACZMARZ
O tym się mówi. Jak zlikwidować korki w ścisłym centrum Krakowa? Radny Tomasz Daros proponuje wyłączenie świateł, policja – wprowadzenie zakazu ruchu po Wawelem.

Radny z Dzielnicy I Stare Miasto Tomasz Daros uważa, że powinny zostać wyłączone światła na skrzyżowaniach pod Pocztą Główną (ul. Westerplatte, Starowiślna) i Wawelu (ul. św. Gertrudy, Stradomska).

– Światła pod pocztą jak i Wawelem powodują ogromne korki. Ich wyłączenie upłynniłoby ruch – przekonuje radny Tomasz Daros.

Zwraca uwagę, że pod pocztą, kiedy zapala się zielone światło, często na przystanku zatrzymuje się tramwaj i samochody nie mogą ruszyć. Później, kiedy znów jest zielone, przyjeżdża kolejny tramwaj i tak robi się gigantyczny korek wzdłuż ul. Westerplatte. Podobnie jest na światłach przy Wawelu.

– W obu przypadkach problem jest taki, że przystanki tramwajowe są tuż przy skrzyżowaniach. Przystanków nie da się przenieść w inne miejsce, bowiem musiałoby się to odbyć kosztem zieleni na Plantach. Pozostaje więc wyłączenie świateł. Powinno pozostać pulsacyjne żółte światło, aby kierowcy zachowywali ostrożność – mówi radny Tomasz Daros. Jako przykład, że takie pomysły się sprawdzają, podaje skrzyżowanie przy teatrze Bagatela.

– To dobry przykład. Wyłączenie świateł pomogło też przy Uniwersytecie Jagiellońskim – mówi Witold Norek, zastępca naczelnika krakowskiej drogówki. Według niego wprowadzenie podobnego rozwiązania przy poczcie to dobry pomysł. – Już kiedyś były one tam wyłączone i dobrze to funkcjonowało. Podobnie jak przy teatrze Bagatela – uważa Witold Norek.

Nie jest już tak przekonany do wyłączenia świateł pod Wawelem. – W tym miejscu jest utrudniona widoczność dla prowadzących tramwaje – mówi. Sugeruje, że rozwiązaniem problemu byłoby wprowadzenie zakazu ruchu pod Wawelem na ul. Podzamcze.

– To byłoby wskazane ze względu na bardzo duży ruch pieszych jak i to, że dużo samochodów przejeżdża pod zabytkiem tej klasy – argumentuje. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu nie ma jednak na razie zamiaru wprowadzać żadnego z tych rozwiązań.

Napisz do autora:
[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski