Polska jest pierwszym z nowych krajów UE, w którym jest ona realizowana. Jej przebieg i rezultaty posłużą do przygotowania kampanii w pozostałych nowych krajach członkowskich. Naszą kampanię, mającą przybliżyć naszym konsumentom prawa, jakie przyniosło im członkostwo w UE, a także pokazać korzyści - jakie mogą odnieść, korzystając z tych praw, otworzyła komisarz Danuta Hübner. Akcja ta bę**dzie również promować organizacje konsumenckie jako źródło informacji i porad, dlatego jest ona realizowana przy współpracy z Federacją Konsumentów.
W ramach kampanii - jak informuje Federacja Konsumentów - zobaczyć będzie można trzy różne spoty reklamowe. Każdy z nich dotyczy wybranego, aktualnego problemu konsumenckiego, takiego jak np.: turystyka, telekomunikacja czy kredyt konsumencki. Reklamie telewizyjnej towarzyszyć będzie promocja w prasie, w radiu i w Internecie.
W celu bezpośredniego dotarcia z informacją do konsumentów, Federacja Konsumentów przygotowała i wydała (w łącznym nakładzie
45 tysięcy egzemplarzy) folder edukacyjny, opracowany przez prawników FK. Zawiera on 20 ulotek, z których każda dotyczy innego zagadnienia i w przystępny sposób omawia wybrane problemy konsumenckie. Foldery te są dostępne za darmo w klubach FK w całym kraju. Ulotki, stanowiące kompendium wiedzy z zakresu przepisów konsumenckich, będą uaktualniane po roku i po dwóch latach.
Kampania realizowana jest przez konsorcjum firm: agencję reklamową Upstairs Y&R, dom mediowy Mediaedge:cia, agencję public relations Headlines oraz Federację Konsumentów. Firmy te zostały wyłonione w drodze otwartego przetargu w 2004 r. Koszt kampanii wynosi około
2 mln euro.
(JAR)
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?