Dziś zaplanowano na estakadzie przeprowadzenie dynamicznych prób obciążeniowych z udziałem tramwaju.
Autor: Anna Kaczmarz
- Tramwaj będzie przejeżdżał z różnymi prędkościami i dynamicznie hamował. To pozwoli na przeprowadzenie analiz, czy obiekt zachowuje się prawidłowo pod wpływem takich obciążeń - wyjaśnia Piotr Hamarnik z krakowskiego Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
31 sierpnia estakada zostanie oddana do użytku (jednocześnie zostaną wprowadzone powakacyjne rozkłady jazdy). Estakadą będą jeździć tramwaje linii nr 9, 11 i 50. Dzięki tej zmianie, zapewnione zostanie krótsze o około 5 - 6 minut połączenie osiedli Kurdwanów i Bieżanów z rondami Grzegórzeckim i Mogilskim. Linie nr 9 i 50 kursować będą z obecną częstotliwością.
Mierząca ok. 600 metrów estakada to największy tego typu obiekt konstrukcyjny w Polsce. Koszt całej inwestycji to ok. 150 mln zł. Nie powstałaby ona, gdyby nie wsparcie unijne.
Tramwaje będą kursować po estakadzie 17 metrów nad ziemią. Z tego połączenia skorzystają też rowerzyści i piesi. Rozciągają się stamtąd wyjątkowe widoki na miasto. Niestety, będą jednak zasłaniać je dwumetrowe ekrany akustyczne (na wysokości budynku Poczty Polskiej nie będą one przezroczyste). Urzędnicy wyjaśniają, że ustawienie takich ekranów było konieczne ze względu na przepisy.
Z powodu minimalizacji kosztów urzędnicy nie przewidzieli też odpowiedniego nocnego oświetlenia estakady. Potrzeba na to ok. 1 mln zł. ZIKiT nie wyklucza jednak, że ostatecznie wprowadzi iluminację.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?