Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprzedaż bez akcji

Redakcja
Po uprawomocnieniu się decyzji prezes urzędu wszczął postępowanie sprawdzające jej wykonanie. Analiza przeprowadzona przez UOKiK wykazała jednak, że spółka nadal żąda zakupu pakietu akcji od przedsiębiorców chcących wynająć powierzchnię handlową w halach i wiatach na terenie targowiska w Broniszach. Zdaniem urzędu, zarządzający giełdą - mimo utrzymania decyzji przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - nie wywiązał się z nałożonych obowiązków.

Rolnicy, którzy handlują swymi wyrobami na giełdzie owocowo-warzywnej, nie mają obowiązku wykupywania jej akcji - orzekł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Choć decyzja ta dotyczy giełdy w Broniszach, na którą została złożona skarga, ustalenia urzędu obowiązują wszystkich organizatorów hurtowej sprzedaży owoców i warzyw w całym kraju.

   Spółka administrująca giełdą owocowo-warzywną w Broniszach żądała, aby sprzedawcy hurtowi, chcący wynająć na targowisku powierzchnie handlowe na czas nieokreślony, wykupili pakiet jej akcji. Ale prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że praktyki takie są sprzeczne z prawem, bo ograniczają konkurencję i nakazał zmianę niekorzystnych warunków najmu. W kwietniu 2003 r. decyzję podtrzymał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
   Wobec powyższego na giełdę nałożono karę w wysokości ponad 2 mln 500 tys. złotych. Decyzja nie jest prawomocna. Spółce przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. (DSF, Pierwszy Portal Rolny)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski