n Sprzedaż gazu ziemnego rosła w Polsce od początku lat dziewięćdziesiątych. W 1996 roku sprzedaż sięgnęła 9,3 mld metrów sześciennych. W 1998 roku było to już prawie 10,3 mld metrów. W 2001 roku sprzedaż sięgnęła niemal 11,3 mld metrów sześciennych, a w 2002 roku nieco spadła - do 11,15 mld metrów. PGNiG nie dokonało jeszcze pełnego bilansu ubiegłego roku, więc nie ma najświeższych danych, dotyczących sprzedaży gazu w 2003 roku.
n Dla odmiany, gospodarstwa domowe kupują coraz mniej gazu. W 1997 roku było to przeszło 4,1 mld metrów, podczas gdy w 2002 roku 3,5 mld metrów.
n Wyraźnie jednak rośnie ilość gazu sprzedawana sektorowi handlu i usług. W 1996 roku było to 0,4 mld metrów sześciennych, podczas gdy w 2002 roku już 1,5 mld metrów.
n Jak informuje PGNiG, do przeszło 17 tys. wzrosła liczba tzw. odbiorców przemysłowych gazu w 2002 roku (w 2001 roku liczba ta wynosiła niecałe 5 tys.). Tak znaczny wzrost w kategorii "odbiorcy przemysłowi" był spowodowany dostosowywaniem Polski do europejskiej klasyfikacji działalności gospodarczej. PGNiG za odbiorców przemysłowych zaczęło uważać także np. ośrodki wypoczynkowe i duże gospodarstwa rolne. (DER)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?