Stacja Tunel jak nowa

ALEKSANDER GĄCIARZ
Przebudowana stacja Tunel prezentuje się dobrze i dobrze ma też służyć mieszkańcom FOT. ALEKSANDER GĄCIARZ
Przebudowana stacja Tunel prezentuje się dobrze i dobrze ma też służyć mieszkańcom FOT. ALEKSANDER GĄCIARZ
INWESTYCJE. Dzięki modernizacji torowiska, w przyszłości będą mogły tędy jeździć - z Krakowa do Warszawy - nawet pociągi typu pendolino.

Przebudowana stacja Tunel prezentuje się dobrze i dobrze ma też służyć mieszkańcom FOT. ALEKSANDER GĄCIARZ

Po trwającej blisko rok modernizacji (umowę podpisano 8 stycznia) wczoraj została uroczyście przekazana do użytku przebudowana stacja kolejowa Tunel wraz liczącym ponad 5 kilometrów odcinkiem torów.

Według zapewnień przedstawicieli PKP linia spełnia warunki przyjęcia nawet pociągów typu pendolino. - Wprawdzie gdy rozpoczynaliśmy inwestycję nie było tego jeszcze w planach, ale linia jest dostosowana do tego typu pociągów - mówi Włodzimierz Żmuda dyrektor Oddziału Południowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Choć sama stacja jest niewielka i zatrzymuje się na niej tylko część przejeżdżających tędy pociągów, leży na ważnej trasie, łączącej Kraków z Kielcami, Radomiem i Warszawą. W tym miejscu zaczyna się również linia prowadząca w kierunku Katowic.

Głównym celem przeprowadzonej kosztem ponad 42 milionów złotych modernizacji była taka przebudowa sieci i infrastruktury, by poprawić bezpieczeństwo, a jednocześnie usprawnić przejazd. - Do tej pory przejeżdżające tędy pociągi były zmuszone do zwalniania do prędkości 40 kilometrów na godzinę. Teraz na niemal całej długości przebudowanego odcinka mogą poruszać się z prędkością 100 nawet do 110 kilometrów na godzinę - mówi dyrektor Żmuda.

Generalnym wykonawcą robót sfinansowanych z budżetu państwa było Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie. - Cieszę się, że inwestycję, której czas szacowano na 13 do 14 miesięcy udało nam się wykonać niespełna w rok. To efekt dobrej współpracy z inwestorem i podwykonawcami - przyznał prezes zarządu firmy Wojciech Więckowski.

Prace objęły ułożenie nowego toru na odcinku 5,3 km wraz z 16 rozjazdami, odwodnieniem itp. Renowacji poddano dwa znajdujące się w pobliżu stacji tunele. Całkowicie został przebudowany peron stacji o wymiarach 200 na 7 metrów. Do tego powstała nowa sieć trakcyjna, ekrany akustyczne i nastawnia.

- Łączny koszt prac modernizacyjnych i rewitalizacyjnych wykonanych w bieżącym roku na odciku Kozłów - Kraków, na linii łączącej największą aglomeracje w kraju z aglomeracją małopolską to prawie 70 milionów złotych - podkreśla Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. A dyrektor Włodzimierz Żmuda już zapowiedział podobne prace modernizacyjne tym razem w rejonie stacji Batowice.

Przypomnijmy, że Stacja Tunel wraz ze znajdującym się w pobliżu tunelem powstała w 1882 roku.

proszowicki@dziennik.krakow.pl

W tym roku czekają nas dynamiczne zmiany na rynku pracy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

s
smrut

Tunel to tam gdzie tojtoye wylewają do rowów ?

M
Miechowiak

O,kej! Ale kij ma dwa końce..., no i mimo to, do Miechowa Cię zapraszam.

m
miejscowy

W miejscowości Tunel i okolicach jest pięknie , może nie o tej porze ale jest. Obcym wstęp wzbroniony zwłaszcza tym z Miechowa.

:(

sam jesteś dupkiem, faktem jest iż linią główną i istniejącą pona d 100 lad dłużej jest linia Tunel - Katowice a że modernizuje się odnogę na Kraków to faktu to nie zmienia!

b
były pracownik PKP

dobrze Andrzej mówisz przecież najlepiej z komentować coś co polepsza życie ludziom jak pochwalić . Kiedyś pociągi jeżdziły zapełnione po uszy ludzie jeżdzili do pracy w 100% pociągami ,teraz ci którzy komentują takie inwestycje podejrzewam że nie posmakowały tej przyjemności.

p
podrozująccy

przeciez to sa pasazerowie tego pociągu bo jechalem

...

Nie znasz geografii ? Przecież to nie gmina Miechów.

d
dróżnik

Po wsi będzie się kręcił? Szkoda garnituru i skody octavii.

B
Bywalec

Wczoraj był na pięciu imprezach... nie wyrobił się do Tunelu :)

??

A gdzie burmistrz Dariusz Marczewski? Odcieli Go?

A
Andrzej

A może weź pod uwagę to, że na odcinku Tunel-Kraków to i tak dobra prędkość? Weź pod uwagę nasze ukształtowanie terenu, profile zakrętów, zabudowania i częste przejazdy kolejowe. Narzekać to każdy w ten sposób może, pomyśleć rzadko który.

p
pedagog

ucz się Panie Redaktorze ucz, bo nauka to potęgi klucz

m
mieszkaniec

Ale idioto zmodernizowana została linia Kraków Kielce ( odcinek przy Tunelu ), porządnie, profesjonalnie zrobiono modernizację, wiele stacji i miejscowości może zazdrościć dupku.

H
Hamulcowy

Łoł! Zawrotna prędkość pociągów max 110 km/h w XXI wieku, śmieszna jest. Z tą prędkością Europy nie dogonimy.

:(

bla,bla,bla - redaktorze główną linią jest linia Kielce Tunel Katowice powstała jeszcze za rozbiorów! odnogą jest odcinek Tunel - Kraków powstały w latach trzydziestych XXw. Trochę wiedzy o tym o czym się pisze!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3