Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Strategiczne plany FCA. Już nie tylko Fiaty, ale także modele Jeepa i Alfy Romeo produkowane będą w niedalekich Tychach

Janusz Michalczak
Janusz Michalczak
Od lewej: Sławomir Bekier - dyrektor administracji, finansów i kontroli zarządzania, członek zarządu FCA Poland, Tomasz Gębka, dyrektor Zakładu Tychy, członek zarządu FCA Poland, Janusz Michałek, prezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
Od lewej: Sławomir Bekier - dyrektor administracji, finansów i kontroli zarządzania, członek zarządu FCA Poland, Tomasz Gębka, dyrektor Zakładu Tychy, członek zarządu FCA Poland, Janusz Michałek, prezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Fot. FCA
Grupa Fiat Chrysler Automobiles ogłosiła strategiczną decyzję dotyczącą rozbudowy i modernizacji zakładu FCA Poland w Tychach. Dotyczy ona dalszego rozwoju produkcji - w tym Alfy Romeo i Jeepa.

FLESZ - Możemy jeździć bez prawa jazdy

Kilka tygodni temu pisaliśmy, że Alfa Romeo ma szansę zaistnieć jako - w pewnym sensie - polska marka. Już dziś team Alfa Romeo Racing Orlen występuje w polskich barwach z Robertem Kubicą, jako kierowcą rezerwowym. Teraz przyszła pora na polską Alfę Romeo i Jeepa.

Na 100-lecie obecności Fiata w Polsce

Celem rozbudowy zakładu w Tychach jest uruchomienie w drugiej połowie 2022 roku seryjnej produkcji pierwszego z trzech nowych modeli samochodów osobowych dla marek grupy. - Tychy piszą dziś nowy rozdział niezwykłej, stuletniej historii obecności Grupy FCA w Polsce, która rozpoczęła się od otwarcia pierwszego oddziału Fiata w 1920 roku - stwierdza Pietro Gorlier, dyrektor operacyjny Fiat Chrysler Automobiles (FCA) na region Europy, Bliskiego Wchodu i Afryki.

- Jestem szczególnie dumny z naszych polskich zakładów, które dzięki codziennemu zaangażowaniu i wysiłkowi pracowników reprezentują centra doskonałości dla FCA na całym świecie. Zapowiedziane dziś inwestycje są wypełnieniem obietnicy wzmocnienia działalności w Polsce złożonej przez FCA dwa lata temu podczas prezentacji naszego biznesplanu - zaznaczył.

- Dzięki inwestycji Grupy FCA, zaplanowanej na kilka lat, w KSSE na Śląsku będą powstawały nowoczesne samochody marek FCA z napędem elektrycznym oraz hybrydowym - podkreśla dr Janusz Michałek, prezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej SA. - W ramach decyzji o wsparciu KSSE, nasz inwestor zadeklarował ponad 755 mln zł nakładów w fabrykę w Tychach. Decyzja o inwestycji Grupy FCA ma również ważny wymiar symboliczny - wieńczy bowiem przypadające na ten rok 100-lecie obecności marki Fiat nad Wisłą. To właśnie w roku 1920 powstała w Warszawie spółka akcyjna Polski Fiat, a w 11 lat później w Państwowych Zakładach Inżynierii w Warszawie ruszyła produkcja pierwszych Fiatów na włoskiej licencji.

W tle globalna fuzja motoryzacyjnych gigantów

Trudno nie odnieść wrażenia, że decyzja Grupy FCA jest pokłosiem realizowanej właśnie fuzji tego producenta i francuskiej Grupy PSA. Utworzony w jej wyniku koncern Stellantis będzie czwartym pod względem wielkości samochodów na świecie - za Grupą Volkswagen, Toyotą oraz sojuszem Renault-Nissan-Mitsubishi. Wyprzedzi tym samym General Motors i Grupę Hyundai.

Podstawę fuzji stanowić ma wymiana wartych 50 mld dolarów akcji, która dokona się w pierwszym kwartale 2021 r. Warto dodać, ze w roku 2019 całkowita światowa sprzedaż FCA wyniosła 4,42 mln pojazdów, a PSA - 3,49 mln.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski