Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sukcesy krakowskich dealerów 2

Redakcja
Pod koniec ubiegłego roku wysłaliśmy drogą internetową trzy pytania do wszystkich krakowskich delarów samochodów. Chcieliśmy się dowiedzieć, jak oceniają 2003 rok w kontekście sprzedaży samochodów i jakie plany mają na 2004 rok. Pytaliśmy także o największy sukces i niepowodzenie firmy. Część dealerów - prawdopodobnie ci, którzy używają Internetu na co dzień do pracy - odpowiedziała nam bardzo szybko. Ich opinie już wydrukowaliśmy. Teraz do naszej redakcji napływają kolejne. Spora część krakowskich dealerów nadal jednak milczy. Czekamy jednak cierpliwie na następne komentarze! Tymczasem drukujemy to, co już mamy.

Andrzej Trawka - Dyrektor Handlowy Ford Partner:

   - Miniony rok możemy tylko chwalić. Sukcesów nie brakowało. Zabrakło za to samochodów. Sprzedaliśmy 1027 nowych aut, co dało nam szóste miejsce w sieci Forda w Polsce. W samym tylko grudniu ucieszyliśmy nowymi samochodami 204 klientów. I z tym też związana jest nasza jedyna porażka: nie mogliśmy zapewnić samochodów wszystkim zainteresowanym. Największy wzrost odnotował model mondeo, ale cieszy nas też niesłabnące powodzenie focusa oraz bardzo dobre przyjęcie przez klientów fiesty i fusiona.
   O 131 proc. wzrosła nasza sprzedaż do klientów flotowych. Rozwinęliśmy współpracę m.in. z Plivą i BP Polska oraz podpisaliśmy kilka nowych kontraktów, z których najbardziej prestiżowym wydaje się umowa z Carlsberg Okocim. Odnotowaliśmy także ponaddwukrotny wzrost sprzedaży transitów. Któryś z ministrów mógłby uznać to za oznakę ożywienia gospodarczego, ale myślę, że w znacznie większym stopniu wzrost ten wynika z faktu otwarcia w naszym dealerstwie Centrum Pojazdów Dostawczych. CPD to nowa jakość obsługi, większa dostępność aut, które można kupić praktycznie od ręki, dedykowani opiekunowie klienta i specjalny program serwisowy. Dlatego z segmentem samochodów dostawczych wiążemy duże oczekiwania na 2004 rok. Oczekiwania te wyraźnie wzrosną, o ile jeszcze w tym roku pojawi się w sprzedaży ford transit connect.
   Poza tym w 2004 roku spodziewamy się sukcesu focusa c-max. Klienci odbywający jazdy testowe tym samochodem w naszym dealerstwie nie kryją zachwytu.
   Jaki ten rok będzie, w dużym stopniu zależy od polityki cenowej producenta. Doświadczenia ostatnich lat i najnowsza oferta napawają dużym optymizmem. Ford nie musiał przeceniać aut z poprzedniego rocznika, bo ich nie miał, dlatego już przedstawił atrakcyjną ofertę w postaci nowych pakietów wyposażenia FX, FX Silver i FX Gold.
   Ważną częścią naszej działalności są samochody używane. W 2003 roku sprzedaliśmy ich ponad 300, w tym roku liczymy na znaczący wzrost, ponieważ rynek wtórny powinien zanotować wyraźne ożywienie.
   Dbając o zadowolenie klientów, stale podnosimy jakość i rozszerzamy zakres naszych usług. Klientom flotowym zaproponowaliśmy w 2003 roku najem długoterminowy, w dziale technicznym wdrożyliśmy nowy program komputerowy obsługi klientów. Doskonalą się i odnoszą sukcesy nasi pracownicy, jak choćby Marek Solarz, który zajął drugie miejsce w ogólnopolskim konkursie sieci dealerskiej Forda Mechanik Roku 2003.
   Korzystając z okazji, chciałbym podziękować naszym klientom, wśród których jest wielu czytelników "Dziennika Polskiego", za zaufanie, jakim nas obdarzyli.

PaweŁ SzamaŃski - ASC dealer Chrysler:

   - Miniony rok oceniamy bardzo dobrze - ok. 15-proc. wzrost sprzedaży - bardzo wysoka sprzedaż w listopadzie i grudniu, głównie "dzięki" zamieszaniu z przepisami homologacyjnymi i bardzo dobrej polityce wspomagania sprzedaży modelu grand cherokee.
   Rok bieżący będzie bardzo istotny dla naszych marek - wejście do Unii - obniżenie ceł i możliwość wprowadzenia nowych produktów - głównie liczymy na PT cruiser z silnikiem 1,6 benz. i cherokee 2,4 - bardzo atrakcyjne ceny. Ponadto nasz flagowy produkt - chrysler voyager przejdzie facelifting, a także pojawi się już wiosną w długo oczekiwanej wersji 2,8 diesel z automatyczną skrzynią. W maju premiera wspaniałego 300 C.
   Sukcesem z pewnością były wyniki sprzedaży - głównie bardzo wysokie jeepa g. cherokee, porażką relatywnie niska sprzedaż samochodów osobowych - PT cruiser, 300 M czy sebring.

Andrzej Walbiner - Anwa dealer Toyoty:

   - Miniony rok oceniamy bardzo pozytywnie. Nie zanotowaliśmy wzrostu sprzedaży z uwagi na przygotowania do zmiany marki. Do końca września 2003 roku byliśmy autoryzowaną stacją Nissana, a od 20 października 2003 roku jesteśmy autoryzowanym dealerem Toyoty, co uważamy za bardzo duży sukces. Ostatni kwartał roku to okres intensywnego dostosowywania stacji do standardów Toyoty oraz rozruch.
   Ważną sprawą było uruchomienie wjazdu z al. Pokoju od strony Nowej Huty i Plazy, co wyraźnie poprawia komfort dojazdu do naszego salonu. W roku 2004 przewidujemy kroczący wzrost cen samochodów yaris, corolla oraz avensis, związany z harmonizacją cen oraz utrzymaniem cen na samochody produkcji japońskiej - dotyczy to modeli RAV 4 i land cruiser.
   Plany sprzedażowe Toyoty na rok 2004, zakładają 10 proc. wzrost sprzedaży w Polsce. Liczymy na wysoką sprzedaż modeli yaris, corolli i avensisa oraz nowej corolli verso, a także RAV 4 oraz na znaczący udział naszej firmy w realizacji planów Toyoty w Polsce.
   Do niepowodzeń roku 2003 należy niewątpliwie zaliczyć tak późne uzyskanie autoryzacji Toyoty. Problem stanowi również czas oczekiwania na samochody. Najdłużej klienci czekają na modele avensis: około 3 miesięcy na wersję benzynową, a 6 miesięcy na wersję diesel.

MikoŁaj MaŁecki - dyrektor Handlowy Euro Car (dealer Forda):

    - To był wspaniały rok. Wystarczy powiedzieć, że w porównaniu z rokiem 2002 podwoiliśmy liczbę sprzedanych nowych samochodów i weszliśmy tym samym do ekskluzywnego klubu 1000. Nasz udział w krakowskim rynku sprzedaży wyniósł 5,89 proc. Najbardziej nas cieszy, że wzrost sprzedaży osiągnęliśmy przy rosnącym zadowoleniu klientów. Po raz trzeci w swojej historii Euro Car zdobył nagrodę Chairman’s Award przyznawaną przez prezesa Ford of Europe za najlepszą obsługę klienta. To najbardziej prestiżowe wyróżnienie w sieci Forda otrzymuje dealer osiągający najlepsze wskaźniki zadowolenia klienta w salonie i w serwisie. Nagroda jest jednocześnie potwierdzeniem filozofii naszego działania - idealnie wyposażonego salonu samochodowego, który w komfortowych warunkach oferuje kompleksową obsługę klientów. Kompleksowość oferty i stała, wszechstronna opieka nad klientami to najważniejsze kierunki naszych działań na rok 2004. Będziemy rozwijać dział Customer Service zajmujący się posprzedażną opieką nad klientem oraz rozszerzać ofertę finansową i ubezpieczeniową.
   Oczekujemy, że ten rok będzie stał pod znakiem focusa c-max, który zadebiutuje w drugiej połowie lutego. Samochód będzie - naszym zdaniem - przebojem rynkowym tego roku, a podstawą takiego stwierdzenia są pierwsze przyjęte już zamówienia i znakomite opinie towarzyszące focusowi, który jest najchętniej kupowanym samochodem na świecie.
   Rok 2003 przyniósł znaczny wzrost zainteresowania profesjonalnym tuningiem, spodziewamy się zatem dalszego rozwoju naszego działu tuningu. Tym bardziej że PGD Tuning działa jako jedyna firma w kraju pod patronatem Ford - Polska, co umożliwia modyfikacje stylistyczne i mechaniczne fabrycznie nowych samochodów ford bez utraty gwarancji.
   Niewątpliwie w związku ze zmianami prawnymi warunkowanymi wejściem Polski do Unii przeobrażeniom ulegnie rynek usług serwisowych. Ponieważ jednak klienci coraz dłużej serwisują samochody w autoryzowanych stacjach, wydaje nam się, że te nie powinny narzekać na brak zleceń. W serwisie Ford Euro Car tendencja zwyżkowa jest wyraźnie widoczna i liczba nowych klientów pozyskanych w 2003 roku to nasz kolejny sukces, na który poza najwyższą jakością usług wpłynęły specjalne programy promocyjne, jak choćby Karta Stałego Klienta czy Klub Escorta.
   Czytelnikom "Jeżdżę z Dziennikiem" możemy tylko obiecać, że nie spoczniemy na laurach.

WiesŁaw Siwek - Inter Auto Autoryzowany Dealer Škody:

   - Rok 2003 był wyjątkowo korzystny dla naszej firmy. Nastąpił wzrost sprzedaży nowych samochodów marki Škoda ok. 50 proc. Dużym sukcesem, a zarazem satysfakcją dla nas, był znaczny udział na rynku krakowskim w zakresie sprzedaży samochodów marki Škoda dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą. Ze względu na duże zainteresowanie samochodami używanymi rozwinęliśmy również działalność komisową. Sprzedaż samochodów używanych wzrosła dwukrotnie w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, w szerokim zakresie umożliwiliśmy im zakup nowych samochodów, przy równoczesnym pozostawieniu w rozliczeniu dotychczas eksploatowanych. Zwiększyliśmy w znacznym stopniu naprawy powypadkowe samochodów i poprzez nawiązanie szerokiej współpracy z ubezpieczycielami wyręczyliśmy klientów w załatwianiu formalności związanych ze zgłoszeniem szkód oraz ich rozliczeniem finansowym.
    Dużym osiągnięciem firmy było uzyskanie koncernowego certyfikatu ISO-9001, co ma istotne znaczenie w związku z wejściem Polski w 2004 roku w struktury Unii Europejskiej.
   Wszystkie cele, które założyliśmy sobie na 2003 rok, zostały z nawiązką zrealizowane. Optymistyczne są również nasze założenia na rok 2004, w którym powinien nastąpić dalszy rozwój firmy.
Opracował: JACEK JURECKI

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski