Infiniti jest marką, która w dość nietypowy sposób, szczególnie na polskim rynku, budowała swoją pozycję. Ugruntowała ją przede wszystkim sprzedaż dużych SUV-ów, czyli uniwersalnych samochodów terenowych. Sytuacja ta dość szybko jednak może się zmienić za sprawą modelu Q50, który bardzo dobrze trafia w gust młodych, szukających mocniejszych doznań kierowców.
Zarówno dynamiczna sylwetka luksusowego pojazdu, jak i zastosowana w nim wyrafinowana technika robią wielkie wrażenie.
Po raz pierwszy Infiniti zastosowało czterocylindrowy silnik diesla, o pojemności 2,2 litra, który ma ogromny moment obrotowy (400 Nm) i pali od 4,4 do 4,8 l oleju napędowego w cyklu mieszanym, w zależności od wersji. Miłośnicy mocniejszych wrażeń mają do dyspozycji wersję Q50 3,5h z hybrydowym układem benzynowo-elektrycznym o mocy 364 KM, która osiąga prędkość 100 km na godzinę w 5,1 sekundy i pali... 6,2 l benzyny na 100 km.
Jest to pierwsze na świecie auto z systemem „steer-by-wire”, dzięki któremu przy manewrowaniu (np. na parkingu) kierownica porusza się wyjątkowo lekko, a przełożenia są płynne, natomiast podczas jazdy sportowej opór kierownicy jest większy, a jazda bardziej dynamiczna. Innym z nowatorskich rozwiązań jest „aktywny asystent pasa ruchu”, czyli układ ALC, odczytujący za pośrednictwem kamery tory jazdy i korygujący je w niezauważalny sposób. Auto to posiada m.in. największy w klasie rozstaw osi (2850 mm), co zapewniło wyjątkowo dużo miejsca dla pasażerów podróżujących na tylnym fotelu.
Napisz do autora:
[email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?